رادیو شوش منتشر شد
رادیوخبری صبح ملت ویژه شهرستان شوش منتشرشد
جمعه 10 تير 1401 - 10:53:20
1⃣ واگذاری شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد کعب عمیر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که  در تاریخ چهارشنبه 8تیرماه  برگزار شد . خطاب به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در جلسه مورخ 18 مهرماه 1400 که با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص موضوع هفت تپه برگزار شد مقرر گردید که مدیریت شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان واگذار شود و این موضوع ظرف سه ماه تعیین تکلیف گردد.

نماینده مردم شوش در ادامه افزود : دلیل این همه اهمال و کوتاهی سازمان خصوصی‌سازی در هیأت واگذاری چیست؟ قوه قضائیه باید به موضوع رسیدگی کند.

«««««««««««««««
2️⃣نخستین نشست هماهنگی عوامل اجرایی سوگواره تعزیه خوانی شوش با حضور خدیجه طالبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،در این نشست کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش،ناجی عباسی نیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی و تعدادی از سرپرستان گروه های تعزیه خوانی این شهرستان نیز حضور داشتند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای هنر تعزیه خوانی در شوش، اظهار کرد: با توجه به خاستگاه و ریشه تاریخی هنر تعزیه خوانی در این شهرستان، انتظار می رفت که این چنین سوگواره هایی خیلی قبل تر در شوش برگزار می شد.
««««««««««««««««

3️⃣پرداخت دستمزد زیر حداقل به کارگران جایگاه پمپ گاز در شوش 

منابع کارگری در شهرستان شوش از رعایت نشدن حداقل‌های قانونی کار در خصوص کارگران شاغل در جایگاه پمپ گاز شهرک سلمان فارسی خبر دادند.
یکی از کارگران شاغل در جایگاه سوخت شهرک سلمان فارسی با بیان اینکه ما کارگران بین سه تا 14سال سابقه کار در همین جایگاه را داریم، افزود: در این واحد سوخت‌رسانی مدت زمانی بیشتر از آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است، کار می‌کنیم اما برخلاف قانون از دریافت مزایایی چون حقوق اضافه کاری، تعطیل کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستیم.

وی در خصوص قرارداد کاری کارگران جایگاه پمپ گاز شهرک سلمان فارسی مدعی شد: قرارداد کارگران یکسویه و سفید امضاء است و با آنکه مزایای قانونی در قرارداد منعقد شده اما در عمل کارفرما هیچ کدام را به کارگران جایگاه پرداخت نمی‌کند.
««««««««««««««
4️⃣صلح و سازش بین دو طایفه پس از 6 سال در شوش

سجاد اسدی مهر  در گفت و گو با خبرنگاران  صبح ملت بیان کرد: با توجه بافت عشایری و با ورود به موقع اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان و تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بزرگان عشایر برای حل و فصل این اختلاف، خوشبختانه تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شوش نتیجه داد.

وی با اشاره به گذشت دو طایفه از ادامه نزاع که منجر به سازش شد را کاری بزرگ خواند و از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، معتمدین و ریش سفیدان در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه قدردانی کرد.
««««««««««««««
5️⃣طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری شوش انجام شد.

به گزارش خبرنگارصبح ملت، سید عبدالحسین حسینی روز دوشنبه با بیان اینکه یک حقوق کلیه کارکنان شهرداری شوش براساس افزایش حقوق امسال به حساب آنان واریز شد، اظهار داشت: به طوری که با اجرای این طرح، پرداختی یک ماهه کمتر از 9 میلیون تومان برای  کارکنان نداشته ایم.

وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل برای کارکنان شهرداری شوش اجرا و 57 درصدی افزایش حقوق اعمال شد.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/97440/رادیوخبری-صبح-ملت-ویژه-شهرستان-شوش-منتشرشد
بستن   چاپ