نمونه برداری وبا از مسافران عراق در مرز شلمچه
نمونه برداری وبا از مسافران عراق در مرز شلمچه
شنبه 11 تير 1401 - 14:36:33
ایسنا

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت برای پیشگیری از بروز وبا، گفت: با توجه به شیوع وبا در سلیمانیه عراق، در مرز شلمچه از افراد دارای علائم بیماری یا کسانی که از سلیمانیه وارد مرز می‌شوند نمونه‌برداری می‌شود.

عبدالله خوان‌زاده، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان، با اشاره به وضعیت بهداشت آب در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: روزانه موارد بررسی می‌شود و اگر شکستگی لوله رخ بدهد یا میزان کلر باقیمانده در آب صفر باشد، مساله به فرمانداری و ادارات آب و فاضلاب اعلام می‌شود.
وی افزود: با توجه به این‌که اگر شکستگی لوله رخ دهد آب آشامیدنی می‌تواند با فاضلاب مختلط شود، گزارش به سرعت برای رفع مشکل اعلام می‌شود.
خوان‌زاده گفت: در حال حاضر در فصل گرم سال هستیم و در این بازه زمانی بیماری‌های اسهالی و روده‌ای شایع‌ترین بیماری‌ها در خوزستان هستند اما امسال تاکنون گزارشی از ابتلا به التور(وبا) نداشته‌ایم.
خوان‌زاده تصریح کرد: با توجه به شیوع وبا در سلیمانیه عراق، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و در مرز شلمچه از افراد دارای علائم بیماری یا کسانی که از سلیمانیه وارد مرز می‌شوند نمونه‌برداری می‌شود؛ اما تاکنون مورد مثبتی نداشته‌ایم.
وی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت آب، مواد غذایی و فردی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا عنوان کرد: بیماری‌های اسهالی و روده‌ای از طریق آب و غذا و رعایت نکردن بهداشت فردی منتقل می‌شوند.


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/97476/نمونه-برداری-وبا-از-مسافران-عراق-در-مرز-شلمچه
بستن   چاپ