ارمغان کتابخوانی با برنامه های رادیو فرهنگ
ارمغان کتابخوانی با برنامه های رادیو فرهنگ
يکشنبه 12 تير 1401 - 12:11:01
صبح ‌ملت نیوز
🔹ارمغان کتابخوانی با برنامه های رادیو فرهنگ 

شبکه رادیویی فرهنگ با رنگ آمیزی جدید جدول پخش برنامه های تابستانی خود را همراه با کتاب و کتابخوانی رقم زده است.

🔹هفت اقلیم رفت ، کافه کتاب آمد 

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ از تغییر در جدول پخش برنامه های این گروه برنامه سازی خبر داد.

مهدی دادجو درخصوص تغییر برنامه های تابستان 1401 در گروه کتاب گفت: یکی از قدیمی ترین برنامه های رادیو فرهنگ برنامه «هفت اقلیم» بود که بیشتر به بررسی مباحث گوناگون هنری اختصاص داشت ، لیکن چندسالی این برنامه در اختیار گروه کتاب قرارداشت و بدیهی بود محتوای آن درخصوص کتاب باشد که با تصمیم به موقع مدیران رادیو فرهنگ ، هفت اقلیم به جایی که تعلق داشت یعنی  گروه ادب و هنر شبکه فرهنگ بازگشت و موضوعات و محتوای آن تغییر کرده است.

وی « کافه کتاب» را جایگزین برنامه « هفت اقلیم» عنوان کرد و گفت: اما گروه کتاب از این رهگذر بی نصیب نمانده و با راه اندازی برنامه زنده «کافه کتاب»، ماموریت خود را در راستای پیگیری امور گوناگون مرتبط با کتاب ، ادامه می‌دهد ‌و این برنامه شنبه تا چهارشنبه ازساعت 18:30 تا 19:30 از گروه کتاب رادیو فرهنگ پیش کش می‌شود.  ‌

🔹«از واژه تا صدا» به جدول پخش رادیو فرهنگ بازگشت

دادجو از پخش سری جدید مسابقه «از واژه تا صدا» نیز خبر داد و افزود: برنامه «از واژه تا صدا» مسابقه ای ویژه نویسندگی است که پنجشنبه ها در این ساعت به طور زنده روی آنتن می رود.

مدیر گروه کتاب تصریح کرد: این برنامه از گروه هنر ‌وادب به گروه کتاب آمده و  مسابقه ای دو مرحله ای باهمراهی سه نفر شرکت کننده تلفنی و با موضوعات مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان متن های خود را نوشته و قرائت می کنند تا داوران ان را ارزیابی کرده و امتیاز ‌دهند که در این‌دوره تغییر داوران اتفاق افتاده است.

دادجو‌ در ادامه به پخش مسابقه ای دیگر با محوریت کتاب اشاره داشت و افزود: برنامه « کتابستان» در قالب مسابقه زنده به مدت 90 دقیقه جمعه ها ساعت 18:30 تا 19:30 پخش می شود.

وی درباره این مسابقه گفت: مسابقه کتابستان با تاکید بر بخشهای متنوعی از پرسشهای مربوط به حوزه کتاب،در بخش های اطلاعات عمومی در حوزه کتاب، اطلاعات عمومی آزاد، کتاب صوتی، شرکت کنندگان را سنجیده  و‌در بخش نمایشی نیز نویسنده و یا یک کتاب را معرفی کرده و شرکت کننده باید نام ببرد ، در سوالات این مسابقه به موضوعاتی چون گردشگری و ایرانشناسی، هوش، بخش ویژه کرونا، درست خوانی و پرسشهای کلمات معادل فارسی پرداخته می شود همچنین در بخشی از این برنامه بخش هایی از فیلم هایی که فیلمنامه آنها از یک کتاب نوشته یا اقتباس شده و یا در فیلم درباره یک کتاب خاص صحبت می شود پخش شده و متسابقین باید به نام اثر اشاره کنند همچنین در هر برنامه « کتابستان » یک ومهمان ویژه برای شنوندگان صحبت می کند.

🔹کتاب هفته شنبه تا پنجشنبه برای شما کتاب می‌خواند 

مدیر گروه کتاب در ادامه به معرفی برنامه «کتاب هفته» پرداخت و گفت : «کتاب هفته»عنوان برنامه جدید تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که از ابتدای تابستان 1401 هرشب ساعت 23:30 پخش می‌شود. 

وی اذعان داشت : در این برنامه با صدای برترین گویندگان رادیو فرهنگ بخش هایی از کتاب های جذاب و پر مخاطب خوانده و پخش  می شود.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/97512/ارمغان-کتابخوانی-با-برنامه-های-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ