مخترع موبایل: مردم باید مدت زمان کمتری از تلفن همراه استفاده کنند
مخترع موبایل: مردم باید مدت زمان کمتری از تلفن همراه استفاده کنند
يکشنبه 12 تير 1401 - 15:36:29
صبح ملت
مارتین کوپر، مهندس آمریکایی، به عنوان مخترع تلفن‌های همراه شناخته می‌شود. او ایده ساخت گوشی همراه را از یک مجموعه تلویریونی علمی ـ تخیلی به نام “پیشتازان فضا” الهام گرفت که در آن شخصیت اصلی سریال با گوشی بی سیم حرف می زند. او تصمیم گرفت روی عملی کردن این قضیه کار کند و به این ترتیب گوشی (DynaTAC 8000X) اولین گوشی تلفن همراهی شد که برای اولین بار از سال ١٩٨٣ در سراسر جهان به فروش رسید.
حالا مارتین بعد از گذشت تقریبا پنجاه سال از اختراع جنجالی خود اعتقاد دارد مردم باید زمان کمتری را با موبایل های خود سپری کنند و خودش روزانه کمتر از " پنج درصد " از وقت خود را به استفاده از تلفن همراه اختصاص می دهد.
او در مصاحبه با جین مک کوبین ، وقتی جین مک کوبین نظر او را در مورد افرادی که روزانه ساعتها از تلفن همراه استفاده می کنند، پرسید، جواب داد: « این افراد باید تلفن هایشان را کنار بگذارند و زندگی کنند.» مک کوبین ، در ادامه به او گفت که خودش روزانه پنج ساعت از تلفن همراه استفاده می کند و مارتین کوپر در پاسخ با تعجب گفت : « واقعا؟ واقعا شما پنج ساعت‌، هر روز، از موبایل استفاده می کنید؟»، و با لبخند ادامه داد : « از موبایل فاصله بگیر و  به زندگی ات برس ». 
مارتین کوپر قبل از اینکه تلفن همراه را اختراع کند ، یک ایده بزرگ در سر می پروراند. او می گفت " تلفن نه به یک مکان ، نه به یک میز ، نه به یک خانه بلکه باید به جیب هر فرد برود‌. "
حالا بیش از 50 سال از آن زمان گذشته و تعداد گوشی های موبایل در سراسر جهان از تعداد انسان ها هم بیشتر شده است. / انتهای پیام
پریسا فرخیان

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/97527/مخترع-موبایل-مردم-باید-مدت-زمان-کمتری-از-تلفن-همراه-استفاده-کنند
بستن   چاپ