20 بچه لاک پشت دریایی در ترکیه به ساحل "ایزتوزو"رسیدند
20 بچه لاک پشت دریایی در ترکیه به ساحل "ایزتوزو"رسیدند
جمعه 24 تير 1401 - 11:37:02
صبح ملت نیوز
20 بچه لاک پشت دریایی  در ترکیه  به ساحل "ایزتوزو"رسیدند


به  گزارش اولین خبرنگار اعزامی صبح ملت به استانبول -کارتا اولین لانه لاک پشت های دریایی Caretta در 7 می سال جاری در Dalyan، Muğla، تحت کنترل مرکز تحقیقات نجات و توانبخشی لاک پشت های دریایی (DEKAMER) پیدا شد.

ایزتوزوساحل، اولین نوزادهای ترکیه در 13 جولای در همان مکان آزاد شدند. 
در اطلاعیه DEKAMER، اولین و بزرگترین مرکز درمان و توانبخشی لاک پشت های دریایی ترکیه، اعلام شد که نزدیک به 20 بچه لاک پشت دریایی به آب رسیده اند.
 پروفسور رئیس DEKAMER از دانشگاه پاموکاله با توضیح اینکه تعداد لانه های تحت کنترل DEKAMER در Dalyan 350، در Fethiye 80 و در Sarıgerme 60 است. دکتر. یاکوپ کاسکا خاطرنشان کرد که تشکیل لانه همچنان ادامه دارد.
پروفسور دکتر. یاکوپ کاسکا با بیان اینکه امسال اولین جوجه ریزی در ساحل ایزتوزو، جایی که اولین لانه در داخل سایت های لانه سازی لاک پشت های دریایی در ترکیه شکل گرفت، در تاریخ 13 جولای انجام شد وگفت: "ما مشخص کردیم که تقریبا 20 جوجه ریزی از این منطقه به دریا رسیده اند. مسیرهای روی ساحل لانه‌ای بود که قبلاً دنبالش کرده بودیم. 
اختلاف در خروجی لانه می باشد .


 دکتر. کاسکا هشدارهای زیر را به مسافران و مشاغل منطقه داد:
ساحل را حفر نکنید تا به آنها کمک کنید از لانه هایشان خارج شوند و سعی نکنید آنها را به دریا بکشانید. بر خلاف کمک به آنها، شما آنها را آزار می دهید. هنگامی که بچه لاک پشت ها به سمت دریا حرکت می کنند، مکان خود را به صورت مغناطیسی در حافظه خود حک می کنند. وقتی این توله ها فرصتی برای زندگی پیدا کنند، زمانی که بعد از حدود 25 سال مادر شوند، ساحلی را پیدا می کنند که در آن متولد شده اند تا تخم بگذارند. همانطور که ما انسان ها بند ناف داریم، لاک پشت ها نیز از بند ناف ساخته شده از زرده تخم مرغ تغذیه می کنند. این بند ناف نیز باید تمیز شود. وقتی لاک پشت از تخم بیرون می آید، هم بوی خون و هم بوی غذا روی آن باقی می ماند. اگر با خزیدن در ساحل از این بوها پاک نشوند به محض ورود به دریا تبدیل به غذای ماهی ها می شوند.

 همانطور که قبل از انجام ورزش عضلات خود را تمرین می دهیم، نوزاد ها نیز باید قبل از شنا عضلات خود را حرکت دهند، زیرا آنها تمام عمر خود را در دریا شنا می کنند. کسب و کارهای ساحلی باید در صورت امکان چراغ های خود را خاموش کرده یا به چراغ قرمز تبدیل کنند. زیرا نور قرمز باعث نمی شود لاک پشت ها راه را اشتباه بروند. اما اشتباه گرفتن رنگ های دیگر با نور خورشید، می تواند باعث شود که فرزندان به جای دریا به خشکی روی آورند و بمیرند.

از سوی دیگر پروفسور دکتر. کاسکا خاطرنشان کرد: فعالیت‌های «حفاظت از لانه» در چارچوب این پروژه که توسط اداره کل حفاظت از دارایی‌های طبیعی زیر نظر وزارت محیط‌زیست، شهرسازی و تغییرات آب و هوایی می گنجد .


شایان اژدری خبرنگار اعزامی صبح ملت نیوز ترکیه استانبول

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/98034/20-بچه-لاک-پشت-دریایی-در-ترکیه-به-ساحل-ایزتوزورسیدند
بستن   چاپ