در شورای اداری شهرستان شوش مطرح شد
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شوش از عدم پرداخت 5٪(نیم درصد) سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداری خبر داد
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 19:47:43
صبح ملت نیوز
 صبح امروز در شورای اداری شهرستان شوش امین اسلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شوش گفت: طبق قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1383 توسط مجلس شورای اسلامی: بر اساس ماده (6) این قانون، شهرداریها مکلفند حداکثر تا پایان و‌قت اداری رو‌ز پانزدهم هر ماه، نیم درصد (٪5)از کل درآمد ماه قبل خود را به صورت علی‌الحساب به حسابی که انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوط معرفی کرده است و‌اریز نمایند و نسخه‌ای از رسید بانکی به همراه نسخه‌ای از آمار درآمدهای و‌صولی تهیه شده براساس صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که در مقاطع شش‌ ماهه به تأ‌یید شورای اسلامی شهر می‌رسد، به انجمن شهر تحویل دهند.

تسویه حساب قطعی سالانه حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ تصویب نهایی صورت جامع درآمدها توسط شورای اسلامی شهر، به عمل خواهد آمد.

او گفت: ازین رو منبع مالی این نهاد فرهنگی توسط سازمان شهرداری ها تعریف شده است که دریافت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی با چالشهای عدیده ای روبه رو شده است.

او بیان داشت: اداره کتابخانه های شهرستان شوش با 8باب کتابخانه فعال در سطح شهرستان و با برنامه های متنوع فرهنگی دارای بیش از 150هزار جلد کتاب و خدمات دهی به 4هزار عضو در زمینه آگاهی رسانی و ارتقاء سطح مطالعه مفید به رسالت اجتماعی خود عمل می نماید.

حق پاسخگویی به موجب قانون مطبوعات در این رسانه محفوظ است.

خبرنگار: الهه منگری

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/98545/رئیس-اداره-کتابخانه-های-عمومی-شوش-از-عدم-پرداخت-5٪نیم-درصد-سهم-کتابخانه-های-عمومی-توسط-شهرداری-خبر
بستن   چاپ