آمریکایی ها خواهان اعلام جرم و محاکمه ترامپ
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 11:29:49
ایرنا

به گزارش تارنمای خبری هیل، در نظرسنجی اختصاصی صورت گرفته برای این رسانه آمریکایی، بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی موافق آن هستند تا دونالد ترامپ با کیفرخواست جنایی بر سر حادثه 6 ژانویه روبرو شود. این درحالی است که  جمعی رای دهندگان آمریکایی نیز بر این باور هستند که باید به ترامپ اجازه دادتا دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود.

 از دیگر نتایج این نظرسنجی که از سوی «هاروارد کپس - هریس» بطور اختصاصی برای تارنمای خبری هیل انجام شده و  10 مرداد ماه منتشر  شده، آمده است که واقعه تروریستی 6ژانویه  حمله به عمارت کنگره آمریکا  که آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در آن جریان داشت و با تحریک دونالد ترامپ برای تغییر نتیجه آرا رخ داد؛ یک نقطه تفرقه آمیز در آمریکا است.

آمریکایی ها خواهان اعلام جرم و محاکمه ترامپ
حمله هواداران سفیدپوست دونالد ترامپ به عمارت کنگره در 6ژانویه 2021

«مارک پن» ، مدیر نظرسنجی هاروارد درمورد نتایج  حاصل از  این نظرسنجی به هیل گفت: این نظرسنجی نشان داد که مساله اعلام جرم علیه ترامپ درباره واقعه 6ژانویه می تواند یک موضع به شدت تفرقه انگیزانه در آمریکا باشد.

نظرسنجی اختصاصی هیل از میان یک هزار و 885 رای دهنده ثبت نام شده آمریکایی با هماهنگی «مرکز مطالعات سیاسی آمریکایی» در دانشگاه هاروارد انجام شده است.

 حمله 6 ژانویه به کنگره نقطه اوج تلاش برای کودتا از سوی ترامپ و هواداران وی

به گزارش ایرنا، در نخستن جلسه کمیته ویژه تحقیق واقعه 6ژانویه (17 دی ماه 1399) که 20 خرداد ماه و برپایه تحقیقاتی که از یکهزار شاهد دراین زمینه صورت گرفته بود برگزار شد،  «بنی تامپسون» رئیس این کمیته تحقیق به صراحت گفت که حمله 6 ژانویه به کنگره نقطه اوج تلاش برای کودتا از سوی ترامپ و هواداران وی بوده است.

آمریکایی ها خواهان اعلام جرم و محاکمه ترامپ
«بنی تامپسون» (Bennie Thompson) رئیس کمیته تحقیق 6 ژانویه اقدام ترامپ و هوادرانش را تلاشی برای کودتا دانست

در همین حال «لیز چینی» معاون این کمیته در نخستین جلسه برگزاری این جلسه درباره نتایج این تحقیقات خطاب به حضار گفته بود: آنهایی که به عمارت کنگره حمله بردند و با نیروهای امنیتی و پلیس ساعت ها در نبرد بودند، با اظهارات مشوقانه دونالد ترامپ صورت گرفت  که گفته بود نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ربوده شده، رئیس جمهوری (سابق آمریکا) دونالد ترامپ این جمعیت را فراخواند، این جمعیت را گرد هم آورد  و آتش حمله به عمارت کنگره را شعله ور ساخت.

آمریکایی ها خواهان اعلام جرم و محاکمه ترامپ
لیز چینی معاون کمیته تحقیق 6 ژانویه کنگره: آتش حمله به کنگره را ترامپ شعله ور ساخت

حمله سفید پوستان آمریکایی به کنگره آمریکا در 17 دی ماه 1399 درحالی پس از سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داد، که مرحله پایانی انتخابات  ریاست جمهوری 2020 آمریکا  با حضور رئیس مجلس نمایندگان و مایک پنس معاون وقت رئیس جمهوری  در جریان بود.

بسیاری از کارشناسان و شخص نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را یک حمله تروریستی معادل با واقعه یازده سپتامبر توصیف کردند.

آمریکایی ها خواهان اعلام جرم و محاکمه ترامپ

ترامپ بر سر این موضوع برای دومین بار در تاریخ آمریکا مورد استیضاح قرارگرفت اما باز هم تبرئه شد.


http://sobhemelatnews.ir/fa/News/98965/آمریکایی-ها-خواهان-اعلام-جرم-و-محاکمه-ترامپ
بستن   چاپ