مرگ غم انگیز کودک 2ساله شوشی
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 14:56:03
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شوش
در پی وقوع یک مورد خفگی کودک دوساله در سطل آب در ماه‌های اخیر، معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: کودکان بسیار ضعیف و آسیب پذیر هستند و لازم است والدین مراقب آنها باشند.

وی با توضیح اینکه در یکی از روستاهای شوش کودکی در سطل آبی که خانواده برای خروج آب کولر دوتیکه خود قرار داده بودند؛ سقوط کرده و توانایی خروج از آن را نداشته است اظهار داشت که خانواده پس از مدتی متوجه غیبت کودک شده اند و پس از جستجو کودک را در حالت خفگی کامل در سطل آب پیدا کرده و وی را به بیمارستان رساندند، که متاسفانه عملیات احیاء موثر واقع نشده و کودک جان خود را از دست داد.

 دیناروند اضافه کرد که حداکثر ده دقیقه پس از غرق شدگی‌‌‌، عملیات احیاء و بازگرداندن تنفس را می توان انجام داد و اگر زمان بیشتر از ده دقیقه شود عملیات احیاء موفقیت آمیز نخواهد بود. معاون بهداشتی شبکه در پایان از خانواده ها درخواست کرد با توجه به فصل گرما و وجود کانالهای کشاورزی متعدد روباز در حاشیه شهرها و روستاها و همچنین وجود سه رودخانه در سطح شهرستان، مراقب فرزندان خود باشند تا انشاء ا... شاهد حوادث ناگوار غرق شدگی نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به دو مورد دیگر فوت کودکان در اثر حوادثی مانند گزش مار و سقوط از بام از همشهریان عزیز خواست ضمن رعایت مسائل احتیاطی در این زمینه از جمله حفاظ گذاری پشت بام ها و راه پله ها جهت پیشگیری از سقوط کودکان و بهسازی محیط زندگی خانواده جهت پیشگیری از رشد و نمو خزندگانی مثل مار و عقرب از آسیب رسیدن و یا مرگ کودکان دلبند خود جلوگیری به عمل آورند.

http://sobhemelatnews.ir/fa/News/99819/مرگ-غم-انگیز-کودک-2ساله-شوشی
بستن   چاپ