آخرین مطالب

معاون صدای رسانه ملی: «رادیو مقاومت» صدای مقاومت سردار دلها در برابر استکبار جهانی است

معاون صدای رسانه ملی: «رادیو مقاومت» صدای مقاومت سردار دلها در برابر استکبار جهانی است فرهنگی - سیاسی - اجتماعی - هنر و رویدادها - صدای مردم

معاون صدای رسانه ملی: «رادیو مقاومت» صدای مقاومت سردار دلها در برابر استکبار جهانی است

  بزرگنمایی:
علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی با اشاره به راه اندازی «رادیو مقاومت» از اول دی ماه ۹۹ گفت: «رادیو مقاومت» صدای مقاومت سردار سرافراز سپاه اسلام و چهره درخشان مقاومت اسلامی در برابر مستکبران و متجاوزان جهان، خواهد بود. علی بخشی زاده همچنین در پی شهادت مظلومانه شهید محسن فخری زاده دانشمند ممتاز هسته‌ای گفت: استکبار جهانی سالهاست چشم دیدن پیشرفت ایران عزیز در عرصه‌های مختلف را ندارد و راهی جز به شهادت رساندن مظلومانۀ سرداران علم ، عمل و مقاومت در کشورمان به ذهن آلوده و خبیث‌اش نمی‌رسد، ولی زهی خیال باطل



علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی با اشاره به راه اندازی «رادیو مقاومت» از اول دی ماه 99 گفت: «رادیو مقاومت» صدای مقاومت سردار سرافراز سپاه اسلام و چهره درخشان مقاومت اسلامی در برابر مستکبران و متجاوزان جهان، خواهد بود.
علی بخشی زاده همچنین در پی شهادت مظلومانه شهید محسن فخری زاده دانشمند ممتاز هسته‌ای گفت: استکبار جهانی سالهاست چشم دیدن پیشرفت ایران عزیز در عرصه‌های مختلف را ندارد و راهی جز به شهادت رساندن مظلومانۀ سرداران علم ، عمل و مقاومت در کشورمان به ذهن آلوده و خبیث‌اش نمی‌رسد، ولی زهی خیال باطل.  بی‌گمان همت فرزندان این سرزمین و جهاد تمام عیار در همۀ عرصه‌ها که منجر به دستاورد‌های بی‌نظیری شده است، دشمنان را ناکام خواهد گذاشت و نقشه‌های شوم عاملان و آمران این جنایات را نقش بر آب خواهد کرد.
معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت گرامی داشت اولین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام «حاج قاسم سلیمانی»، «رادیو مقاومت» را با رویکرد تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی و با هدف شناخت و شناساندن مکتب سردار دلها به جامعه از اول دی برای یک ماه راه اندازی می‌ کند.
در این خصوص گفتگویی داشتیم با علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی که در ذیل خواهید خواند.
---------------------------------------------------------
جناب آقای بخشی زاده با عنایت به اینکه در آستانه شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی هستیم به طور حتم شبکه های رادیویی در این ایام برنامه هایی خواهند داشت. درباره فعالیت شبکه ها توضیح می فرمایید؟

وظیفه رسانه ملی پاسخگویی به نیازها، علایق مخاطبان و آگاهی بخشی به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان است و تمامی همکاران من در رادیو قطعا در همه بخش ها با رویکرد زنده نگه داشتن نام و یاد سردار والامقام اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی و در جهت تولید محتوایی فاخر در راستای شناساندن حاج قاسم و مکتب ایشان گام های استواری را برداشته و برخواهند داشت.  برنامه هایی که بر اساس رسالت هر شبکه و طیف مخاطبان آن در جهت تبیین و یاد آوری جایگاه  این مرد بزرگ برنامه ریزی شده است که در این راستا میتوان به تولید بخش های نمایشی، آماده سازی بخش های کوتاه از صحبت های سردار و سخنان بزرگان از جمله مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی، برنامه هایی با محوریت نظر مردم نسبت به این سردار دلها و صاحب نظران داخلی و خارجی و محور مقاومت با فرماندهی اشاره کرد. همچنین جشنواره ای با عنوان نشان سردار سلیمانی و راه اندازی "رادیو مقاومت" هم در همین راستا خواهد بود.
---------------------------------------------------------
با توجه به اینکه همه شبکه ها به تبیین شخصیت سردار سلیمانی ایشان می پردازند،  هدف اصلی شما از راه اندازی رادیویی اختصاصی به نام «رادیو مقاومت» چیست؟

شبکه های رادیویی مخاطبانی دارند که طی سالیان سال پاسخگوی نیازها و علایق آنها هستند و جدول پخش برنامه هایشان با توجه به رویکرد اصلی برنامه مشخص است. ولی وظیفه ی رادیوهای اختصاصی و مناسبتی کاملا روشن و واضح تنها برای یک موضوع خاص تعریف می شود و تمامی برنامه های آن نیز حول یک محور خاص تولید می شود و به مخاطب این امکان را می دهد که در هر زمان برنامه های تولید شده مورد نظرش را بشنود. همچنین قطعاً یکی از مهمترین مسئله ها کیفیت و ارتقاء تولیدات برنامه های رادیویی است و رادیوهای اختصاصی این امکان را دارند که برای مخاطبین تنها حول یک محور برنامه تولید کنند و بر روی یک هدف تمرکز داشته باشند و این موضوع کیفیت محتوا و ارتقاء تولیدات برنامه های رادیویی را بسیار بالا خواهد برد.
--------------------------------------------------------
شما در «رادیو مقاومت» با چه رویکردی به مکتب حاج قاسم سلیمانی و به طور کلی فرهنگ جهاد و شهادت خواهید پرداخت؟

زمانی که نام ایثار، جهاد و شهادت می آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت قرآن و احادیث می رود که هدایت را به انسان اهدا کرده اند. در سوره مائده آیه 11 خدا امر می فرماید یاد کنید نعمتهای خدا را بر خودتان،آن زمانی که قومی عزم کردند به شما دست درازی کنند خداوند دستشان را از شما کوتاه کرد در اصل دست خدا ایثارگران، شهیدان و مجاهدان فی سبیل الله هستند که در مقابل تمام دنیا ایستادند و دست ستم را کوتاه کردند یا در خطبه 26 نهج البلاغه می فرماید:  جهاد دری است از درهای بهشت؛ خداوند این در را برای خاص اولیای خودش گشوده است. اولیای خدا اهل عبادت  راز و نیاز در خلوت و جلوت هستند و همیشه به یاد خدا، اما اولیاء خاص خدا هستند که شامل این روایت میشوند که اهل جهاد و شهادتند .  بنابراین با توجه به آیات قرآن و فرمایش حضرت امیر، جهاد در راه خدا و کوتاه کردن دست ظالمان و ستمگران، راهی است به سوی رستگاری در دنیا و آخرت و خداوند این مسیر را برای خاص اولیای خودش فراهم می کند و از ما خواسته که این نعمت را یاد کنیم و فراموش نکنیم افرادی از زندگی،جوانی و خانواده و همه وابستگی های خود گذشتند تا سرزمینشان و مردم مملکتشان در امنیت باشند. در این میان سردار سلیمانی همچون خورشیدی می درخشد.
سردار حاج قاسم سلیمانی نماد هنر ایستادگی در مقابل متجاوزان،مستکبران و تروریست های جهان است که به همراه همرزمانش در راه عشق به وطن و حمایت از نعمت ولایت به مقام والای شهادت نائل شدند.
مکتبی که حاج قاسم ها در آن پرورش یافته اند مکتب آزادگی و آزاد اندیشی است. مکتبی که انسان را به سمت مقام والای انسانیت سوق می دهد.جایی که هیچ ظلمی نباید پابرجا باشد و در برابر هر ظالمی در هر زمان باید ایستاد و تنها آزاد مردان و آزاد زنانی که هدفشان ساختن دنیایی بهتر برای زندگی، دنیایی بدون ظلم و استکبار است و دنیایی که همه انسان ها بتوانند در کمال عدالت و آرامش و صلح در کنار هم زندگی کنند در این مسیرمقدس مقاومت می کنند و از حیات دنیوی خود می گذرند.این راه ،راهی بس دشوار است و نیازمند آموزه های آسمانی . آموزه هایی که در دین مبین اسلام به دفعات و به روشنی به آن اشاره شده است. 
و امروز صدای جمهوری اسلامی ایران بدنه، عقبه و تجربه‌ای دارد که قابل ارائه در سایر کشورها است و "رادیو مقاومت" به پاس قدردانی و یادآوری از تلاش بزرگ مرد ایثار و شهادت ،سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و با رویکرد آگاهی بخشی سعی خواهد کرد از آموزه های مکتبی  که حاج قاسم در آن پرورش یافته سخن بگوید و به طور کلی معرفی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل ایثار و شهادت برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) و همچنین اندیشه ها و سیره امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این موارد از مهمترین اولویت‌های "رادیو مقاومت" خواهد بود.
---------------------------------------------------------
به نظر شما مکتب حاج قاسم سلیمانی چه دستاوردی برای جامعه و به ویژه جوانان خواهد داشت؟

مکتب حاج قاسم سلیمانی در جبهه جهانی اسلام و مقاومت برگرفته از مکتب انسان ساز عاشورا است و تا مکتب عاشورا پابرجاست، جهان حاج قاسم های بسیاری را به خود خواهد دید همچنان که قبل از سردار دلها نیز دلیرمردان بسیاری را به خود دیده است. حاج قاسم پرورش یافته مکتب سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین(ع) است و چه دستاوردی بالاتر از آن که این مکتب چون او را تربیت کرده است ،چون اویی که دنیای مستکبران عالم را به لرزه می انداخت و خواب راحت را از ظالمان عالم ربوده بود.دستاورد مکتب حاج قاسم برای جوانان، آزاد اندیشی و ظلم ستیزی در برابر یزیدیان زمان خواهد بود.جوانانی که راه حاج قاسم را ادامه دهند حتما به مانند او دنیای تروریست ها و ستمگران را ناامن خواهند کرد و مایه دلگرمی مستضعفان و مظلومان جهان خواهند بود و چه موهبتی بالاتر از اینکه انسان به جایگاهی دست یابد که رهروی راستین رهبر این مکتب یعنی آقا امام حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت باشد و از نعمت حیات در راستای تعالیم الهی همچون خاص اولیای خداوند بهره گیرد.
--------------------------------------------------------
درمورد بازه زمانی پخش و ماموریت های ویژه  «رادیو مقاومت»توضیحاتی را بفرمایید؟

با توکل به خدا و عنایات ویژه ناجی بشریت حضرت ولی عصر(عج) «رادیو مقاومت» در بازه زمانی دی ماه با پوشش 24 ساعته با دو مناسبت مهم 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و 13 دی سالروز شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت، ایثار و شهادت با هدف معرفی قهرمانان و الگو‌های عرصه جهاد و مقاومت، تقدیم شنوندگان صدای رسانه ملی خواهد شد.
تبیین محور مقاومت در جبهه جهانی اسلام و مکتب شهید سلیمانی در موقعیت ژئوپلیتیک جهان اسلام از سوریه، فلسطین و لبنان تا یمن، عراق، افغانستان، پاکستان و سایر نقاط دنیای اسلام و حتی ملت‌های آزادیخواه جهان، از جمله مهمترین ماموریت این شبکه رادیویی در مدت فعالیت آن است.
در این رادیو تبیین مفهوم بصیرت، دشمن و دشمن شناسی،معرفی مشی مجاهدانه حاج قاسم سلیمانی، مفهوم مقاومت، ابعاد، زمینه‌ها، پیامد، چشم‌انداز مقاومت و ارائه مدل مفهومی آن در اندیشه امامین انقلاب به‌عنوان مؤلفه‌ای تعیین‌کننده در پیشرفت جامعه اسلامی و شناحت حوزه جغرافیایی مقاومت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 
در پایان موج رادیو مقاومت و نحوه ارتباط با این شبکه رادیویی را برای مخاطبان بفرمایید

علاقه‌مندان می‌توانند «رادیو مقاومت» را از ابتدای دی ماه علاوه بر موج اف ام ردیف 95.5 مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایرانصدا بر روی گوشی تلفن همراه خود بشنوند و از طریق سامانه 30000955 با این شبکه در ارتباط باشند. همچنین¬ از طریق گیرنده های دیجیتال تلویزیونی رادیو نمای این شبکه هم قابل مشاهده است.
مخاطبان و علاقه مندان در شبکه‌های¬ اجتماعی هم «رادیو مقاومت» را به نشانی radiomoghavemat@ دنبال کنند.
لازم به ذکر است برای شرکت در فراخوان طرح و ایده و تولید برنامه برای این رادیو هم می‌توانند آثار و یا طرح‌های پیشنهادی خود را به شماره 09039134744 تا 10 آذر ماه ارسال کنند.
خبرنگار صبح ملت  نیوز : علیرضا  نیاکان 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری