آخرین مطالب

ابراز امیدواری برای راه‌اندازی کرسی یونسکو در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی علمی وفناوری

ابراز امیدواری برای راه‌اندازی کرسی یونسکو در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

  بزرگنمایی:

ابراز امیدواری برای راه‌اندازی کرسی یونسکو در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در خصوص راه‌اندازی کرسی یونسکو در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا،دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جلسه‌ تودیع دکتر پاکتچی سرپرست پژوهشکده دانشنامه‌نگاریِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با تکریم بزرگ بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت ایام فاطمیه و آرزوی سلامت برای همه‌ی همکاران، دکتر پاکتچی را علامه‌ و دانشمندی متضلّع و توانا خطاب کرد و با بیان این بیت شعر «إِذا غامَرتَ فی شَرَفٍ مَرومٍ/ فَلا تَقنَع بِما دونَ النُجومِ» ادامه داد: اگر چه استعداد و توانایی خدادادی در شکوفایی و رشد در عرصه‌های مخلتف مهم است؛ اما همت افراد از آن والاتر است. همت والای استاد دکتر پاکتچی مثال‌زدنی است و فضایل اخلاقی؛ تهذیب، دانش، وفاداری و صداقت؛ در وجود ایشان یک‌جا جای گرفته است و در عرصه‌های عمل و اجراء شخصیتی بسیار فعال، منظم و سخت‌کوش هستند و نهایت مراقبت، توجه و تعهد را دارند.

 قبادی تأکید کرد: شکوفایی پروژه‌های علمی و محصولات بین‌المللی شده‌ی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری محک خوبی است برای توان و دقت اجرایی ایشان که قرار است در عرصه‌ای دیگر برای کشور خدمت کند.

وی گفت: میراثی ماندگار از دکتر پاکتچی در این مجموعه به جا مانده است که امیدوارم بتوانیم قدر شخصیت معتدل، خردورز، دغدغه‌مند ایشان در علم و عمل را بدانیم که ایثارگرانه به امور اجرایی پرداختند. ایشان در این مدت که مسئولیت اجرایی داشتند؛ با وجود دغدغه‌های علمی فراوان، وقت گران‌بهایشان را با نهایت دقت، نظم و کارآمدی در امور اجرایی پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری صرف کردند و حال‌که ایشان به‌عنوان سفیر و نماینده‌ی دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکوانتخاب شده، ابراز خرسندی می‌کنیم و برای او آرزوی توفیقات الهی در سمت جدیدش داریم.

قبادی در ادامه‌ی سخنانش تصریح کرد: ان‌شاءالله همکاری علمی ایشان با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه خواهد داشت و امیداریم بتوانیم در مدت حضور ایشان در این منصب، کرسی یونسکو در پژوهشگاه راه‌اندازی شود. ضمن این‌که مسئولیت‌های جانبی علمی که به ایشان واگذار شده در رابطه با تمدن نوین اسلامی ان‌شاءالله با توجه به روان‌بودن ارتباطات در فضای مجازی ادامه پیدا کند. برای این انتخاب و کارنامه‌ی علمی، اجرایی و صلاحیت اخلاقی و مراتب تقوی، تعهد و تخلق دکتر پاکتچی باید به مجموعه‌ی نظام جمهوری اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری تبریک و تهنیت گفت.

در ادامه‌ی مراسم دکتر ملایی‌توانی، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی سخنانی دکتر پاکتچی را نمونه‌ی والای یک انسان فرزانه و فرهیخته دانست و با توصیف خصوصیات علمی و اخلاقی ایشان با ایراد مثالی از «ماکس وبر» که تعبیری به عنوان دانشمند و سیاست‌مدار دارد، گفت: من به‌عنوان محقق و مدیر اعتراف می‌کنم که به ندرت این دو ویژگی در یک انسان جمع می‌آید، از ایشان یاد می‌کنم که این استاد ترکیب متوازنی از هر دو را دارد و هم دانشمندی توانمند و هم مدیری خلاق هستند.

ملایی‌توانی تأکید کرد: خدا را شکر می‌کنیم که مسئولین جمهوری اسلامی و کارگزاران امر توانستند ایشان را کشف و بر این مسند انتخاب کنند و برای ایشان هم آرزوی موفقیت در مسؤلیت محوله را دارم که دکتر پاکتچی الگوی کاملی از یک میدان وسیع مطالعات میان‌رشته‌ای هستند و در حوزه‌های مختلف مداخل، کتب و مقاله‌هایی که تدوین کردند، می‌توان به سطح دانش و تفکر ایشان پی برد. به ویژه جایگاه ایشان در دانشنامه‌نگاری که با دیدن‌شان یاد دانشنامه می‌افتادم.دکتر پاکتچی به تعبیری دایره‌المعارفی سیار از علوم و دانش‌های مختلف است که پیچیده‌ترین مباحث و مضامین علمی را به ساده‌ترین و مؤدبانه‌ترین شکل و زبان انتقال می‌دهد و نظمی که داشتند همه‌گی، نشانه‌ای از فرزانگی ایشان است که در سمت جدیدشان آرزوی نیز توفیق دارم.

در ادامه برنامه دکتر فروغ پارسا، خانم دکتر مریم کامیار، دکتر گل‌اندام شریفی و مهدی جعفری نیز تشکر و احساس قلبی خود را درباره‌ی همکاری با دکتر پاکتچی ابراز داشتند.

در بخش پایانی مراسم، دکتر پاکتچی به ایراد سخنان خود پرداخت و با تشکر از رئیس پژوهشگاه، دوران فعالیت خود در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری را تجربه‌ای خوب و لذت‌بخش توصیف کرد و گفت: همان‌طور که در قبال این کشور وظایفی دارم در قبال خانواده‌ی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم وظایفی دارم که حتماً انجام خواهم داد

دکتر پاکتچی تأکید کرد: من از دوستان و همکاران دانشمندم در پژوهشگاه خداحافظی نخواهم کرد و به مأموریت خواهم رفت و همیشه با شما عزیزان در ارتباط خواهم بود. در این مدت برای من دوره‌ی کارآموزی خوبی بود و توفیق همکاری نزدیک با دکتر قبادی و ظرافت و نکته‌سنجی ‌ایشان، درایت و سیاست و درک محیطی که در آن قرار دارد و افرادی که با آن‌ها کار می‌کنند، مطالبی نیست که در دوره‌های درسی بتوان آموخت و من این امور را از ایشان آموختم و از دکتر ملایی،‌ قنبرلو، پارساپور و تک‌تک همکاران گرامی‌ام نهایت قدردانی را دارم.

وی افزود: در طول این مدت که در پژوهشکده حضور داشتم، صمیمت در مجموعه‌ی دانشنامه‌نگاری موج می‌زد. ما خانواده‌ای صمیمی هستیم که شاید فاصله‌ی فیزیکی بین ما باشد، اما این دوستی‌ها باید حفظ شود و هر کسی جایگاه خود را دارد و به‌جای شخصیت حقوقی افراد با شخصیت حقیقی آنها که ماندگار است، ارتباط داشتم و امیدوارم که همیشه پایدار باشد و تمام تلاشم بر این است که طبق فرمایش دکتر قبادی عرصه‌هایی چون کرسی‌های ترویجی، کارگاه‌های مشترک، وبینارهای مشترک،‌ دعوت‌های‌متقابل و دعوت ‌از استادان را با سازمان یونسکو داشته باشیم و برای رشد و تعالی پژوهشگاه در عرصه‌های بین‌المللی نیز نهایت تلاشم را به‌کار خواهم گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پس از انتصاب دکتر احمد پاکتچی به‌عنوان سفیر و نماینده‌ی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان آموزش علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) جلسه‌ تودیع وی به‌عنوان سرپرست پژوهشکده دانشنامه‌نگاریِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، امروز سه شنبه سی‌ام دی‌ماه، در سالن دکتر بیرشک این پژوهشکده برگزار شد و این مراسم تودیع، با تقدیم لوح یادبود و هدایایی به دکتر پاکتچی پایان پذیرفت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری