بزرگنمایی:
سینمای جنگ به عنوان تنها گونه ی اصیل سینمای ایران همواره با فراز و نشیب هایی در طول دوره های مختلف روبه رو بوده است . امسال و در غیاب بزرگان این عرصه علی عفاری با دستمایه قراردادن یک کاراکتر حقیقی و تاثیرگذاردر دوره ی دفاع مقدس به سراغ تک تیرانداز رفته است . غفاری تجربیاتی در زمینه ساخت فیلم هایی با پروداکشن بزرگ نظیر استرداد را در کارنامه دارد و اینجا نیز علی رغم پاره ای کاستی ها در این بخش به شکل کلی موفق عمل می نماید .
یادداشتهای جشنواره 39
تک تیرانداز ( علی غفاری )
ساده
سینمای جنگ به عنوان تنها گونه ی اصیل سینمای ایران همواره با فراز و نشیب هایی در طول دوره های مختلف روبه رو بوده است . امسال و در غیاب بزرگان این عرصه علی عفاری با دستمایه قراردادن یک کاراکتر حقیقی و تاثیرگذاردر دوره ی دفاع مقدس به سراغ تک تیرانداز رفته است . غفاری تجربیاتی در زمینه ساخت فیلم هایی با پروداکشن بزرگ نظیر استرداد را در کارنامه دارد و اینجا نیز علی رغم پاره ای کاستی ها در این بخش به شکل کلی موفق عمل می نماید . اما با وجود اینکه پرداختن به قهرمانان این عرصه فی نفسه قابل تقدیر است ؛امروزه و با وجود انواع مسیرهای دستیابی به تجربیات رسانه ای در حوزه های مختلف ، ساخت چنین آثاری بسیار متفاوت تر از دهه های گذشته و حتی سال های دفاع مقدس طراحی های نو و شیوه های متفاوتی از حیث ساختاری و اجرایی را طلب می کند . کاری که فیلمساز درجلب مخاطب این نوع فیلم ها برعهده دارد به مراتب سخت تر از سایر آثار در چنین حال و هوایی ست و اینجا لزوم بازنگری در شیوه های مرسوم فیلمنامه نویسی و پردازش کاراکترها بیش از پیش احساس می شود تا جایی که عناصر امروزین حتی به یکی از جنبه های اصلی اثر تبدیل گردد .
حمید عبدالحسینی - صبح ملت نیوز