آخرین مطالب

محمدحسن پرآور، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول: پارک جنگلی میلاد وضعیتی به مراتب بد تر از پارک لاله دارد و آن را هم مطالبه میکنیم

محمدحسن پرآور، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول: پارک جنگلی میلاد وضعیتی به مراتب بد تر از پارک لاله دارد و آن را هم مطالبه میکنیم خوزستان - بخش ویژه صبح ملت نیوز - گفتگوی ویژه - محیط زیست

محمدحسن پرآور، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول:  پارک جنگلی میلاد وضعیتی به مراتب بد تر از پارک لاله دارد و آن را هم مطالبه میکنیم

  بزرگنمایی:
محمدحسن پرآور، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول: پارک جنگلی میلاد وضعیتی به مراتب بد تر از پارک لاله دارد و آن را هم مطالبه میکنیم

محمدحسن پرآور، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول:
 پارک جنگلی میلاد وضعیتی به مراتب بد تر از پارک لاله دارد و آن را هم مطالبه میکنیم


🔹واگذاری پارک لاله به عنوان یک پارک جنگلی و تفریحی دزفول به شهرداری با وجود پیگیری های مداوم درگیر پیچ و خم کاغذبازی اداری شده است

🔹به گزارش صبح ملت نیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر دزفول_ رئیس شورای اسلامی شهر دزفول روز چهارشنبه در نشست رسمی و علنی این شورا که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، به تشریح وضعیت تأسفبار پارک جنگلی لاله پرداخت و گفت: آذرماه سال گذشته نشستی با حضور فرماندار، نماینده، شهرداری، اینجانب و مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان برگزار شد و وضعیت پارک تشریح شد.

🔹محمدحسن پرآور افزود: پارک لاله بیش از 90 هکتار مساحت دارد که به یکی از  بهترین تفریحگاه ها برای مردم در شمال شهر تبدیل شده بود و سال‌ها مردم از آن استفاده کرده اند و  اکنون نیز در محدوده شهری قرار گرفته است و یا توجه به بعد مسافت، امکان حضور مردم در این پارک با هر وسیله ای فراهم است

🔹وی ادامه داد: پس از  قراردادی که منابع طبیعی با بخش خصوصی بست آسیب‌های فراوانی به این پارک وارد شد به طوری که تاکنون بیش از چند صد درخت از این پارک قطع شده است.

🔹رییس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: پیمانکار این پروژه را تحویل نگرفته تا به صورت جنگلی نگهداری کند بلکه نیت آن کشت و زراعت بوده است.

🔹وی با بیان اینکه کشت و زراعت در این پارک در نهایت با قطع درختان همراه شد، افزود: شورای ششم به طور جدی پیگیر این موضوع شده و پارک را مطالبه کرده است.

🔹پرآور اظهارداشت: جاده، نمازخانه، سرویس بهداشتی و وسایل بازی و مکانی که محل تفریح مردم بوده در این مدت تخریب شده و اکنون تردد با خودروهای آفرود نیز در جاده آن دشوار است و بنده به همراه آقای نماینده با این خودرو ها توانسته این آنجا را بازدید کنیم.

🔹وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تحویل پارک به شهرداری افزود: قرار شد این پارک، 40 ساله تحویل شهرداری داده شود به همین منظور طرحی برای همه 91.3 هکتار از طرف شهرداری دزفول ارائه و پس از بررسی های انجام شده تایید هم شد.

🔹رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه نماینده، فرماندار ، شورای شهر و شهرداری  دزفول نیز مرتب پیگیر موضوع شده اند گفت: با معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی نیز صحبت شد و از آنجا نیز طی تماس تلفنی با مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان صحبت شد و ایشان گفت هیچ مشکلی وجود ندارد با این وجود یک ماه و نیم از آن تلفن نیز می‌گذرد ولی اقدامی صورت نگرفته است.

🔹وی افزود: اخیراً اعلام کرده‌اند فسخ قرارداد قبلی هزینه مالی دارد که شهرداری باید آن را تقبل ‌کند و این در حالی است که شهرداری باید دوباره جاده، فضای عمومی و تفریحی و روشنایی ایجاد کند و این کار مستلزم هزینه های میلیاردی است

🔹پرآور از ورود دادستان دزفول به این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی قدردانی کرد و گفت: پیگیر بودیم این پارک در عید در اختیارما قرار گیرد ولی نه تنها تعیین تکلیف نشد بلکه با وجود رفت و آمد و پیگیری فراوان هیچ اقدام عملی نیز انجام نشده است.

🔹وی افزود: موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد؛ در صورتی که خسارت تمام درختانی که قطع شده اند محاسبه و پیمانکار جریمه شود، سپس هزینه فسخ قرارداد پرداخت می‌شود ضمن اینکه علاوه بر  درختان فراوان جاده، منبع، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز تخریب شده اند

🔹رئیس شورای اسلامی شهر دزفول از فعالان مجازی و خبرنگاران که کمک کردند و این موضوع را به عنوان مطالبه عمومی مطرح کردند نیز تشکر کرد و افزود:
🔹 قدرت رسانه ای در بسیاری از مسائل جهت احقاق حقوق عامه مردم کارساز و اثر بخش خواهد بود

🔹وی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری قضایی این پرونده افزود: پیمانکار تخلف کرده و به واسطه تخلف انجام شده باید قراداد فسخ و با وی برخورد شود نه اینکه هزینه هم جهت فسخ قراردادی که در اجرای آن تخلف هم صورت گرفته است، پرداخت کنیم.

🔹پرآور آمادگی شورا برای تحقق این مطالبه مردمی را اعلام کرد و گفت: پیگیری تا تحقق خواسته مردم ادامه دارد و به موازات پارک جنگلی لاله، پارک میلاد را نیز مطالبه میکنیم که آن هم شرایطی بهتر از لاله ندارد

🔹محمد ابوالحلاج معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: در سال‌های گذشته پارک تحویل شهرداری دزفول داده شد و شهرداری اقدام به ساخت  نمازخانه، سکو، سرویس بهداشتی باکس حمل زباله و وسیله بازی کرد که هزینه ای افزون بر سه میلیارد ریال آن زمان متوجه شهرداری شد.
وی افزود: جمع آوری زباله ها و تامین آب تانکر نیز به طور مستمر انجام میشدکه متوجه شدیم  پارک تحویل بخش خصوصی داده شده است.

🔹ابوالحلاج اظهارداشت: حدود چهار سال پیش فهمیدیم درختان را برای زراعت قطع می کنند به همین دلیل مکاتباتی با منابع طبیعی انجام شد و نسخه ای از آن در اختیار دادستان قرار گرفت.

🔹وی افزود: رئیس منابع طبیعی دزفول نیز از وضعیت ابراز نگرانی کرده و به اداره کل گزارش داد ولی علت اینکه توسط اداره کل ترتیب اثر داده نشده مشخص نیست.

🔹معاون امور شهری شهرداری دزفول اظهارداشت: انتهای سال 99 نیز پیگیری هایی انجام شد که گفتند طرح ارائه دهید به همین منظور مشاور آوردیم اول سال 1400  طرح مورد نظر ارائه شد ولی اواخر سال گذشته گفتند طرح داده شده ولی موضوع پیگیری نشده که بنده را برای پیگیری معرفی کردند. 

🔹وی افزود: آذرماه سال گذشته ایراداتی از طرح گرفته  شد که اصلاح شدند و طرح را طی نامه ای در تاریخ ششم بهمن ماه ارسال کردیم.

🔹ابوالحلاج بیان کرد: در طرح ارائه شده توسط شهرداری، مجموعه شهر بازی، مجموعه آبی سرپوشیده، اقامتگاه، مجموعه ورزشی و بازی کودکان، گلخانه تولید نهال و باغ گیاهان دارویی نیز دیده شدند زیرا در دزفول در این حوزه‌ها کمبود داشتیم ولی در مرحله بعد اعلام کردند  طرح مشکلی ندارند ولی سهم آنها را باید با اجرای این طرح ها مشخص کنیم.

🔹وی افزود: تقاضای 20 درصد از تولید یک میلیون نهال در نهالستان موردنظر را داده بودند این در حالی است که کل استان نیز توان تولید این  میزان نهال را ندارد، با پیگیری ها و رایزنی های  انجام شده قرار شد سالانه 100 هزار نهال تولید و 20 درصد آن به منابع طبیعی استان داده شود که خود مبلغی چندین برابر اجاره فعلی پیمانکار به منابع طبیعی استان میشود

🔹معاون شهردار دزفول با بیان اینکه سهم حاصل از شهر بازی نیز داده خواهد شد تا راضی شوند، گفت: 
در نهایت طرح تایید شد به همین منظور هشتم اسفند 1400 طرح نهایی ارسال شد تا واگذاری صورت گیرد.

🔹وی اضافه کرد: پیگیری‌های لازم صورت گرفت و طی نامه ای به مدیرکل خواستیم زمان واگذاری پارک اعلام شود  که گفتند پنج نسخه از طرح چاپ کنید که قرار است شنبه این اقدام انجام شود.
ابوالحلاج درخصوص مطالبه پیمانکار از فسخ قرارداد نیز گفت: مطالبه پیمانکار به صورت مکتوب عنوان نشده است .

🔹متاسفانه رسیدگی نکردن به پارک جنگلی لاله، قطع درختان، آبیاری نکردن درختان و کشت و زراعت در این پارک باعث نابودی آن شده و شهروندان و دوستداران طبیعت خواهان فسخ قرارداد پیمانکار منابع طبیعی و واگذاری آن به شهرداری دزفول هستند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری