آخرین مطالب

تئاتر و هنرنمایشی

لوطی خسرو به روی صحنه می رود.

با نزدیک شدن به آغاز اجرای نمایش لوطی خسرو به تهیه کنندگی و کارگردانی میلاد ساسانی از پوستراین اثر رونمایی شد .

تئاتر " سیکروگار " در دزفول به روی صحنه رفت.

تئاتر " سیکروگار " به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردان محمدحسین پورکیانی که ( اقتباسی از نمایشنامه دلباخته اثر آنا استیلمن.مارک متیوز / البته اثر دیوید آیوز / سیکروگار ممنوع اثر استاین) از ۱ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۱ مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار می شود . علی بیدلی ، بهنام کشت زاده ،رضا گودرزی ،فاطمه مالچی،فروغ علیدادی ،سحر بشیر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند . دیگر عوامل نمایش عبارتند از : مشاور کارگردان: علی بیدلی، مدیر و منشی صحنه: عفت بایگانه، طراح صحنه : حمید نورآبادی / محمدحسین پورکیانی، اجرای دکور: علی کشاورز / امید بیدلی / محمد قاسمی و با تشکر از محمد نادرپور اجرای نور : علی ملهمی دستیار نور و نورپرداز : محسن قاسمی / محمد قاسمی افکتور: میثم بیدلی مدیر تدارکات و تولید: محمد قاسمی گریمور: ستار رشنو / زهره حکیم فر تنظیم موزیک: محمد مهربان طراح پوستر: محمد مشاک شماره تماس جهت رزرو بلیط: ۰۹۹۶۴۲۴۶۴۳۶ با تشکر از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول / ریاست محترم انجمن تئاتر شهرستان دزفول / اعضای محترم شورای نظارت بر نمایش قابل ذکر است تئاتر " سیکروگار " زیر نظر گروه آوان آرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول می باشد .

ساز مخالف به صحنه می آید

نمایش ساز مخالف به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صالح طباطبایی از ۲۹ آذر درپردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود .

یادداشتی بر نمایش " تقلیدنامه زال و رودابه" به قلم آسیه میرفخرائی

در خلاصه این نمایش آمده است: « زال و رودابه حدیث یکدیگر را از ندیمان و کنیزکان شنیده‌اند. اکنون نوبت آن است که با یکدیگر دیدار کنند. یاقوت (غلام سیاه پادشاه) مامور می شود تا این دو را به هم برساند. زال را می‌آورد پای ایوان رودابه، در لحظه دیدار آگاه می شوند که رودابه ناپدید شده. حال با نقشه یاقوت، پادشاه و وزیر در لباس مبدل راهی شهر می شوند تا او را بیابند.»

گزارش تصویری ۳ نمایش در دزفول

همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره مهر دزفول اجراهای نمایشی از همدان ، اصفهان،ارومیه انجام شد . با هم گوشه هایی از سه تئاتر را ببینیم .

داوران نمایشنامه‌نویسی جشنواره ملی تئاتر مهر دزفول مشخص شدند

با احکام جداگانه دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و اعضای هیات داوران بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره منصوب شدند.بیش از ۴۵ نمایشنامه به بخش نمایشنامه‌نویسی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول رسیده است که به دست هیات داوران بررسی و داوری خواهند شد.

داوران هیئت بازبین پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند

حمید صادق جولا دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول، داوران بازبین بخشهای نمایشنامه نویسی ، صحنه ای و خیابانی این دوره از جشنواره را معرفی کرد.

تعداد آثار رسیده به دبیرخانه «پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول »مشخص شد .

تعداد آثار رسیده به دبیرخانه «پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول »مشخص شد . «سروش مداح» رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول در گفتگویی به خبرنگار ما گفت : با اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر دزفول تعداد ۱۳۱ اثر در سه بخش اصلی صحنه ای ، خیابانی و نمایشنامه نویسی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است . محمد حسین دهقان برنجی معاونت انجمن هنرهای نمایشی با توجه به امار استان های شرکت کننده در جشنواره گفت : امسال با استقبال خوبی از استان های مختلف کشورمان رو به رو شدیم که تقریبا ۱۲ استان از سراسر کشورمان در این جشنواره شرکت کرده‌اند . این جشنواره با شعار «حال خوش کودکی؛ فصل خوش زندگی» آبان ماه سال جاری در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد .

رهبر ارکستر ملی ایران معرفی شد

علی رحیمیان، موسیقیدان، نوازنده ویلن، مدرس دانشگاه، آهنگساز و رهبر ارکستر دارای نشان درجه یک هنری (دکترا) از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نمایش «قویترین»بعد از۷سال به روی صحنه می رود.

پای درددل های مهسا گنجی به بهانه نزدیک شدن به نمایش قویترین : اینگونه شد که تصمیم گرفتیم بعد از سال ها تمرین و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بیشماری که برای هر گروه هنری ممکن است رقم بخورد و همینطور صبر ، بردباری و مقابله کردن با سختی ها و آدم ها، و در شرایطی غیرمعقول،که همیشه هم اینگونه بوده و خواهد بود و با یاری خداوند بزرگ بر آن شدیم که بر روی صحنه برویم.

آیین رونمایی از پوستر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی برگزار شد

مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از مدیران کل ارشاد اسلامی مشارکت‌کننده در برگزاری این رویداد خواست تا تمام ظرفیت‌های فرهنگی استان خود را پای کار بیاورید تا این سرمایه ملی در کشور نمود خوبی داشته باشد.

فراخوان چهل‌ودومین جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر منتشر شد Pdf

فراخوان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، تئاتر دانشجویی، مسابقه نمایشنامه­‌نویسی، نمایش‌های تلویزیونی، رادیوتئاتر، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی برای برگزاری در بهمن ۱۴۰۲ منتشر شد.

یزد میزبان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد

با توجه به لزوم اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی سریع برای اجرایی شدن هرچه بهتر این رویداد هنری و با پیگیری‌ها و رایزنی‌های معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی و بر اساس تفاهم اولیه صورت گرفته با استاندار یزد، جشنواره به این استان منتقل شد.بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس برگزار خواهد شد.

"شب روی سنگفرش خیس" جمعه اجرا نمی شود

نمایش "شب روی سنگفرش خیس" به کارگردانی میکائیل شهرستانی روز جمعه ۲۰ مرداد ماه به دلیل همزمانی با ایام شهادت امام زین العابدین (ع) روی صحنه نمی رود.

«عطش آتش» در دانشگاه امیرکبیر جان می‌گیرد.

«عطش آتش» در دانشگاه امیرکبیر جان می‌گیرد/روایت یک «طمع» در کربلا نمایش «عطش آتش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیراحمد رحمتی و نویسندگی حسین مهکام از ۱۷ مرداد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرا می‌شود.

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش های تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج اعلام شد

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۲ تفکیک اجراها مشخص شد.

«تجریش جنوبی» روی صحنه ارغوان.

نمایش «تجریش جنوبی» به کارگردانی مهدی کاسه ساز، نویسندگی محمد کرمی و تهیه کنندگی مهفام کمالی، هر شب ساعت ۱۹ در سالن شماره یک عمارت ارغوان، به روی صحنه میرود.

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز