آخرین مطالب

با بیان اینکه "دایره نقد و تخریب بنا را از هم جدا کنیم"

رنگرز: در غیاب روسیه، انتظار از ایران قهرمانی جهان بود ورزشی

رنگرز: در غیاب روسیه، انتظار از ایران قهرمانی جهان بود

  بزرگنمایی:

فرنگی‌کار سابق تیم ملی و دارنده مدال های طلا و برنز جهان، با تاکید بر لزوم حمایت از محمد بنا تا المپیک پاریس، گفت: الان وقت تخریب بنا نیست و نباید افتخارات او برای کشتی ایران را فراموش کنیم.

حسن رنگرز در گفتگو یی درباره ارزیابی خود از عملکرد فرنگی کاران ایران در رقابت‌های جهانی صربستان، اظهار کرد: معتقدم باید در چنین مواقعی که نتیجه مورد نظرمان بدست نمی‌آید صبور باشیم و هم به تلاش کادر فنی تیم ملی و کشتی‌گیران احترام بگذاریم. از سوی دیگر باید به دور از هیجانات مرسوم، آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم چه عواملی در کسب این نتیجه تاثیرگذار بوده و در چه مواردی انحراف داشته‌ایم که چنین نتیجه‌ای بر خلاف شایستگی‌های فنی کشتی‌گیران ما رقم خورده است.

فرنگی‌کار سابق تیم ملی و دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان، افزود: در راس این مجموعه محمد بنایی حضور دارد برای کشتی فرنگی ما الی ماشاءالله افتخارات بی‌نظیری را رقم زده است، یعنی یک انسان کاربلد در راس یک مجموعه فنی که آن‌ها نیز همگی توانمند هستند، قرار دارد. باید به محمد بنا و افتخاراتش احترام بگذاریم واگر می‌بینیم نتایج مطلوب نبوده است باید نگاه آسیب‌شناسی داشته باشیم و دایره نقد و تخریب را از یکدیگر جدا کنیم. خیلی از مردم پس از این نتایج از ما می‌پرسند که چرا چنین نتیجه‌ای رقم خورده است. فکر می‌کنم چند موضوع در اینباره باید مورد بررسی قرار گیرد. بنده مدتی است که از دایره فنی کشتی دور هستم و در حال حاضر خودم را کارشناس فنی نمی‌دانم. آن چیزی که به عنوان یک پیشکسوت کشتی احساس کردم این است که کشتی‌گیران ما یک جاهایی به لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار نداشتند، حالا این موضوع متاثر از کاهش وزن، آسیب‌دیدگی یا روند آماده‌سازی آن‌ها بوده است باید مورد بررسی فنی قرار گیرد. باید این موضوع آسیب‌شناسی شود که چرا بچه‌های ما در برخی اوزان آمادگی و شادابی لازم را نداشتند که البته این موضوع قطعا دغدغه کادر فنی تیم ملی نیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر که عجیب بود این است که خیلی از نفرات ما به ثانیه ها باختند و در شرایطی که سرتر از حریفانشان بودند و باید پیروز میدان می‌شدند تن به شکست دادند. مثلا محسن‌نژاد به راحتی می‌توانست پیروز مبارزه باشد اما به تاکتیکش باخت، وقتی او از حریفش جلو بود دیگر نیازی به اجرای فنون ریسکی نداشت. قطعا در برخی اوزان اشتباهات فردی در شکست‌ها تاثیرگذار بود. نجاتی کشتی‌گیر باتجربه‌ای است و قطعا داوری در مبارزه او مبهم بود. ما باید چلنج می‌کردیم، او هم وقتی حریفش را لیفت کرد باید به دنبال اجرا می‌رفت نه اینکه دنبال گرفتن اخطار پوئن باشد. او باید به جای فیتو دنبال لیفت کردن می‌رفت.

رنگرز درباره باخت عجیب محمدرضا گرایی به حریف صرب، گفت: محمدرضا گرایی در مبارزه ای که 4 امتیاز جلو بود، دیگر ضرورتی برای اجرای فن و گرفتن امتیاز نداشت. او باید در سرپا کشتی را مدیریت می‌کرد کما اینکه او هنر مدیریت کشتی را دارد و یک کشتی‌گیر 6 دانگ است که تا ثانیه آخر این هنر را دارد که مبارزه را مدیریت کند و از اشتباهات حریفانش نهایت بهره را ببرد. کشتی گیران ما کشتی‌هایی را باختند که قاعدتا باید پیروز می‌شدند. به اعتقاد من اشتباهات فردی کشتی‌گیران ما در نتایج بدست آمده و شکست ها خیلی موثر و پررنگ بود.

پیشکسوت کشتی ایران، در پاسخ به این سوال که پس نقش مربی و کوچ در این موارد چیست و آیا کادر فنی نمی‌توانست در زمان استراحت به گرایی دستور دهد به اجرای اجرای فن به دنبال مدیریت کشتی در سرپا باشد، گفت: قاعدتا کادر فنی هم در پیروزی‌ و هم در شکست سهم دارد. من هم قصد ندارم که بگویم کادر فنی تیم ملی از این اتفاق مبرا است اما در این سطح، کشتی گیر استراتژی خودش را دنبال می‌کند و سعی دارد برنامه‌ای که در ذهن دارد را اجرایی کند، بله در یکسری موارد هر چند چلنج‌های موفق داشتیم اما در یکی دو مورد هم باید چلنج می‌کردیم تا نتیجه برگردد، البته کار سختی است و کوچ باید در آن شرایط دشوار در صدم ثانیه تصمیم‌گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه تیمی خوب، یکدست و جوان داریم که قطعا در المپیک پاریس مدعی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با غیبت روس‌ها در مسابقات جهانی انتظار از تیم ایران کسب عنوان قهرمانی بود و طبیعتا هیچ کارشناسی این نتایج را پیش‌بینی نمی‌کرد چرا که همه ایران را شانس اصلی قهرمانی در غیاب روسیه می‌دانستند اما درست در همین روزها باید از کادر فنی تیم ملی حمایت کنیم. آن ها زحمت زیادی کشیدند تا تیم موفق شود اما بنا به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد. مطمئنا با شناختی که از بنا و دیگر اعضای کادر فنی دارم، ‌آن‌ها نیز پاسخگو خواهند بود. به هر حال یک جاهایی علی‌رغم همه شایستگی‌ها تیم نتیجه نمی‌گیرد. تیم شایسته‌ای داشتیم که به دلایل مختلف روزشان نبود و اشتباهات فردی و دیگر عوامل باعث شد نتیجه مورد انتظار بدست نیاید. باید از کادر فنی و تیم ملی حمایت کنیم. این تیم با توجه به میانگین سنی که دارد قطعا در المپیک پاریس تیم یکدستی خواهد بود. هزینه اعتماد به جوانان زیاد است و بنا شهامت این کار را داشت. باید از آن‌ها حمایت کنیم و فراموش نکنیم بنا افتخارات زیادی را برای کشتی فرنگی ایران رقم زده است. الان وقت تخریب بنا با این شمشیرهای برنده و تیز نیست.

رنگرز در ادامه گفتگو  درباره برخی اظهارات در فضای مجازی مبنی بر کنار گذاشتن محمد بنا، گفت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی، قطعا با این موضوع مخالفم چرا که بنا مربی شایسته‌ای است و همین الان یکی از بهترین مربیان جهان است. با صراحت می‌گویم ما در داخل ایران هیچ مربی در طراز محمد بنا نداریم، ضمن اینکه کادر فنی او نیز با آمدن جوانان شایسته‌ای مثل طالب نعمت‌پور، عادل بالی‌تبار و قیطاسی تقویت شده است و بنا در حال کادر سازی است. با کنار گذاشتن بنا قطعا مخالفم و تاکید می‌کنم او و کادرش باید تا المپیک پاریس حمایت شوند.

قهرمان سابق جهان در پایان درباره اینکه آیا ضرورت ندارد بنا در بحث انتخابی تیم ملی بر اساس چرخه عمل کند تا همه فرصت عرض اندام در مبارزه انتخابی را داشته باشند، گفت: نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه وزن‌ها پیچید. به اعتقاد من برای انتخاب ملی‌پوشان، انتخابی لحاظ شده است، هر چند ممکن است مبارزه رو در رو نباشد اما همه این نفرات به نوعی از فیلتر انتخابی گذشته اند که از همان فیلتر می‌توان در قالب چرخه انتخابی نام برد. انصافا موجودیت کشتی فرنگی ایران همین نفرات هستند، شاید در یکی دو وزن با برگزاری انتخابی نفرات تغییر می‌کردند اما نتیجه هیچ تفاوتی نداشت. بهترین نفرات ما همین نفرات هستند و باید در این مسابقات خوش رنگ‌ترین مدال‌ها را می‌گرفتند اما روزشان نبود و به کشتی گیرانی باختند که از هر نظر از آن‌ها سرتر بودند و شایستگی پیروزی مقابل آن‌ها را داشتند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری