آخرین مطالب

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بین الملل

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

  بزرگنمایی:
جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه آغاز شد.

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند.

براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا 3 ساعت به طول می‌انجامد.

المیادین در گزارش خود آورده است که مهلتی که به قضات دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی پرونده داده شده از 3 تا 6 هفته است.

تیم آفریقای جنوبی تحت رهبری دوگارد، گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین شواهد محکمی را در این پرونده در دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه خواهد کرد که اسرائیل را به نسل کشی و نقض قوانین 1948 متهم می‌کند.

دوگارد که به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین کارشناسان حقوقی بین‌المللی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود، تجربه کار با دیوان بین‌المللی دادگستری را دارد و در سال 2008 به عنوان قاضی موقت خدمت کرده است.

رونالد لامولا، وزیر دادگستری آفریقای جنوبی در آغاز این جلسه گفت: خشونت و ویرانی‌های رخ داده در 7 اکتبر آغاز نشد، بلکه مردم فلسطین از سال 1948 رنج می‌برند. اسرائیل غزه را محاصره کرده و از ورود زمینی و دریایی ممانعت می‌کند و یک نهاد اشغالگر است.

نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز در سخنان خود گفت: اسرائیل جنایات و اقدامات نسل کشی خود را از سال 1948 در فلسطین تشدید کرده است. ملت فلسطین از سال 1948 از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده‌اند. قوانین «اسرائیل» برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینی‌ها طراحی شده است و ما در آفریقای جنوبی از همان ابتدا از جنایات نسل کشی «اسرائیل» علیه مردم فلسطین آگاه بوده‌ایم.
نماینده آفریقای جنوبی افزود: نکبت فلسطینی به دلیل سیاست شهرک سازی توسعه طلبانه اسرائیل ادامه دارد و رژیم اسرائیل بر اساس آپارتاید استوار است و سال‌های متمادی است که معاف از مجازات بوده است.
نماینده آفریقای جنوبی ادامه داد: آینده فلسطینی‌ها در غزه به تصمیم دادگاه در این مورد بستگی دارد؛ اسرائیل با ملت فلسطین از طریق یک رژیم آپارتاید برخورد می‌کند. تأکید می‌کنیم که سخنان نفرت‌انگیز و نژادپرستی در «اسرائیل» تشدید شده است.

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

او تاکید کرد: اسرائیل در حال نسل کشی علیه فلسطینیان است. تمام جنایات اسرائیل در غزه با جنایات نسل کشی مطابقت دارد. خشونت علیه زنان، دختران و نوزادان بخشی از نسل کشی است. تخریب زیرساخت‌ها، کشتار و زخمی شدن و رها کردن کودکان بدون مراقبت، نسل‌کشی است. در این جلسات ما شواهدی از تلاش اسرائیل برای نسل کشی و استدلال هایی ارائه خواهیم کرد که آسیب‌هایی که در غزه به بار آورده است، جامع است. در 96 روز گذشته، «اسرائیل» حملاتی را به غزه انجام داد که خشن‌ترین حملات تاریخ محسوب می‌شوند. اقدامات اسرائیل زندگی در غزه را غیرقابل تحمل کرده است.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: شدت کشتار اسرائیل همه مناطق نوار غزه را ناامن کرده است. در هفته های اول پس از 7 اکتبر، اسرائیل حدود 7000 پرتابه در هفته استفاده کرد. تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه بیشترین در جهان در یک دوره زمانی محدود است.

 

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

این نماینده ادامه داد: رنج فلسطین یک واقعیت بوده و انکار آن غیرممکن است. فلسطینی‌هایی که از ترک خانه‌های خود در غزه خودداری کردند کشته شدند یا تهدید به مرگ شدند. درخواست اسرائیل برای تخلیه بیمارستان‌ها به منزله اقدامات نسل کشی است. هیچ مدرکی مبنی بر مسئولیت «اسرائیل» در بازسازی غزه وجود ندارد، بلکه به عملیات تخریب خود افتخار می‌کند.  گرسنگی در بین 97 درصد از جمعیت غزه وجود دارد و اسرائیل به جلوگیری از رسیدن کمک‌های غذایی و پزشکی به غزه ادامه می‌دهد. اسرائیل با بمباران مداوم از توزیع مواد غذایی و کمک‌های پزشکی جلوگیری می‌کند. مردم غزه از دسترسی به آب سالم و پناهگاه‌های پاک محروم هستند. سوءتغذیه و بیماری‌ها در صورت عدم درمان به وضعیت همه‌گیری مرگبار در غزه منجر خواهد شد.بیماری و گرسنگی نوار غزه را ویران کرده است. کامیون‌های کمک رسانی که وارد نوار غزه می شوند مشمول سه مرحله بازرسی هستند.

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در این نشست گفت: افراد مجروح در نوار غزه از مراقبت‌های بهداشتی لازم برای حفظ جان خود محروم هستند.  اسرائیل مرتکب خشونت جنسی علیه زنان و کودکان می شود. اقدامات اسرائیل نشان دهنده قصد نسل کشی است. اسرائیل مناطق امن را برای فلسطینیان در نوار غزه قبل از بمباران آنها شناسایی می کند. اسرائیل تعداد زیادی از کودکان را در نوار غزه یتیم کرد. آنچه با حقایق در نوار غزه ثابت شد مستلزم دخالت این دادگاه است. مردم فلسطین در غزه محاصره شده و از اصول اولیه زندگی محروم هستند.  کشتار غزه و مردم آن باید متوقف شود.  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تسهیل دسترسی کمک به غزه اجرا نشده است.

این تیم تاکید کرد: اسرائیل زنان و کودکان نوار غزه را بمباران و ربوده است و قصد نابودی نوار غزه در بالاترین سطوح سیاسی در اسرائیل وجود دارد. اسرائیل همه فلسطینی ها را مسئول حمله حماس و همه آنها را تروریست می‌داند. قصد ارتکاب نسل کشی در غزه، اعمال و رفتار سربازان اسرائیلی در میدان را هدایت می کند. هدف سربازان اسرائیلی نابودی غزه است. اسرائیل از لفاظی‌های مذهبی برای توجیه کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی همچنین برای اثبات اظهارات خود درباره نسل کشی در غزه در این نشست اظهارات نتانیاهو، گالانت ، اعضای کنست و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تایید قصد انجام نسل کشی در نوار غزه را با صوت و تصویر برای حاضران پخش کرد.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: سران ارتش اسرائیل هنگام صحبت در مورد فلسطینی‌ها در نوار غزه از اصطلاح «حیوانات بشری» استفاده کردند و آنها را محاصره کامل کردند، برق، آب و همه چیز را از آنها قطع کردند. غزه به دلیل جنایات اسرائیل به گورستان و کوره ناامیدی تبدیل شده است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در ادامه تاکید کرد: قصد نابودی نوار غزه در بالاترین سطوح سیاسی در اسرائیل وجود دارد. اسرائیل مردم فلسطین را دشمن می داند نه شاخه مسلح حماس را. ما خواستار پیگرد قانونی مدافعان این نسل کشی هستیم. ما اختیارات کسانی را که خواستار نسل کشی بودند به دادگاه یادآوری می‌کنیم: نخست وزیر، وزرا، نمایندگان، سربازان و افسران. شواهد مبنی بر قصد نسل کشی در غزه مشخص است.

این تیم تصریح کرد: میزان تخریب در غزه و کشتار کودکان به وضوح نشان می دهد که قصد نابودی وجود دارد. تصمیم گیرندگان اسرائیلی خواستار بمباران همه جانبه شدند و درباره استفاده از سلاح هسته‌ای صحبت کردند. ناکامی دولت اسرائیل در جلوگیری و محکوم کردن درخواست‌های نسل‌کشی، نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی است. اسرائیل به هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی در نوار غزه ادامه می‌دهد و جنایات بسیاری را در نوار غزه مرتکب شد.

آنها تاکید کردند:  هدف کنوانسیون نسل کشی حمایت از مردم است و جامعه بین‌المللی موظف است از نقض آن جلوگیری کند.وضعیت غزه بی‌سابقه است و حقوق فلسطینی‌ها باید حفظ شود.  13 کشور حمایت خود را از این پرونده اعلام کردند، که تأیید کننده نیاز دادگاه به اتخاذ اقدامات موقت است. توجیهات اسرائیل برای اقدامات خود در نوار غزه، آن را از اتهام قصد ارتکاب نسل کشی مبرا نمی‌کند.  این وظیفه کشورهای عضو کنوانسیون پیشگیری از نسل کشی است که از اجرای آن جلوگیری کنند و عاملان آن را مجازات کنند.  ما حق داریم از رعایت مفاد کنوانسیون نسل کشی اطمینان حاصل کنیم فلسطینیان در غزه حق دارند از مفاد کنوانسیون نسل کشی بهره‌مند شوند. وظیفه ما رسیدگی به آسیب های جبران ناپذیر است. 

جلسه امروز دیوان بین‌المللی دادگستری پس از شنیدن شکواییه آفریقای جنوبی به اتمام رسید.

0 seconds of 1 minute, 1 secondVolume 90%
 

 

تظاهرات مقابل دیوان دادگستری در لاهه

شمار زیادی از فعالان و حامیان فلسطین در لاهه در آستانه برگزاری جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی برای رسیدگی به دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی مردم غزه دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات قرار است به سمت دیوان دادگستری بین‌المللی ادامه یابد.

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

در شکایت 84 صفحه‌ای آفریقای جنوبی از اسرائیل استدلال شده که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزامات و تعهدات بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی 1948 است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی معنا کرده‌ است.

آفریقای جنوبی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌داند چون با هدف تخریب بخش قابل توجهی از جمعیت این باریکه است.

در صورت محکومیت، رهبران نظامی و سیاسی  رژیم صهیونیستی در معرض حبس و تعقیب قرار می‌گیرند.

تصمیم اسرائیل برای مشارکت در این محاکمه به جای تحریم آن نشانگر نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به این است که قاضی‌ها دستوری را برای اسرائیل مبنی بر توقف جنگش علیه غزه و تخریب وجهه بین‌المللی آن صادر کنند.

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزهاین پرونده ممکن است چندین سال ادامه یابد اما در درخواست آفریقای جنوبی از این دیوان آمده است که حکمی را به صورت فوری و الزام آور برای رژیم صهیونیستی صادر کند تا سریعا عملیات نظامی خود را در غزه و علیه آن متوقف کند.

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری