آخرین مطالب

فیلم وسینما

بیانیه خانه سینما به مناسبت روز سینما

شاید در نظر برخی کسان، داشتن امید شادی در روزهای نگران کنندۀ تابستان داغ ۱۴۰۲ بیهوده یا دستِ کم خوش بینانه باشد. هرچند سینماگران در کنار مردم ایران با چشم‌های نگران به افق مبهم آینده خیره شده اند، امّا به تجربه آموخته‌ایم که؛ «چگونه امید از دلِ ناامیدی سر برمی‌آورد. همۀ ما در شکل دادن به تاریخ سهم داریم.

تدوین فیلم داستانی" مادر من" به پایان رسید

این پروژه داستانی که آواخر بهمن ماه ۱۴۰۱ به نویسندگی وکارگردانی فرهاد پاکنیا در استان آذربایجان شرقی شهرهای "تبریز_شبستر" به تهیه کنندگی حامد پاکنیا ضبط آن به اتمام رسیده بود بعداز تدوین جهت حضوردرجشنواره های داخلی وخارجی درحال ارسال می باشد.

آغاز ثبت‌نام پیچینگ ویژه فیلم کوتاه با محوریت امام حسین (ع)

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان متولی اصلی آموزش و تولید فیلم کوتاه در کشور و با هدف به تصویر کشیدن ارادت ایرانیان به ساحت مقدس امام حسین (ع) و شرح واقعه کربلا و بیان روایت هایی داستانی و دراماتیک پیرامون امام حسین (ع) پیچینگ ویژه آثار حسینی را با مشارکت سومین رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» برگزار می‌کند.

«ذبح» در ملارد جلوی دوربین رفت.

این فیلم که محصول هنروتجربه می‌باشد با ژانر اجتماعی و با حضور بازیگرانی چون علیرضا مهران ، بابک نوری، فرج گل سفیدی ، لیلا بوشهری و داریوش سلیمی در حال فیلمبرداری می‌باشد .

اولین‌بار در انجمن سینمای جوانان ایران؛ ثبت‌نام دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی» آغاز شد

اولین دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی» انجمن سینمای جوانان ایران آغاز به کار کرد. ثبت‌نام اولین دوره تخصصی «ژورنالیسم سینمایی» انجمن سینمای جوانان ایران از امروز، ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در پورتال «ژورنالیسم سینمایی» سایت انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شد.

تدوین فیلم کوتاه « بند کفش» به پایان رسید .

فیلم کوتاه« بند کفش »به نویسندگی و تهیه کنندگی و کارگردانی: نادرهمتی با پایان آخرین مراحل فنی تدوین آماده ارسال به جشنواره‌های داخلی و خارجی است.

پخش یک سریال جنایی روس از تلویزیون

سریال روسی «جراح» در ژانر پلیسی ـ جنایی از شبکه پنج سیما به روی آنتن می‌رود. سریال «جراح» با نام انگلیسی «lantsetL» از چهارشنبه، هشتم شهریور ماه جایگزین سریال «تاخیر در عدالت» شبکه پنج سیما می‌شود.

شبکه کتاب در تلوبیون آغاز به کار کرد

نشست خبری آغاز به کار رسمی شبکه کتاب در تلوبیون برگزار شد و در این نشست قرارداد همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما به امضا رسید.

مهدی شادی زاده: نمایش دو مستند در روز ملی سینما/ قطعه «خانه آبی» با رویکرد نوستالژی تاریخ سینما اجرا می شود

مهدی شادی زاده از اجرای قطعه «خانه آبی»،  نمایش دو مستند «موج نو سینمای ایران» و «روز ملی سینما» و سخنرانی اهالی سفارت ژاپن همزمان با روز ملی سینما در خانه هنرمندان خبر داد.

لوکیشن فیلم قیصر پس از ۵۴ سال + فیلم Pdf

ویدیویی یکی از لوکیشن‌های فیلم معروف و محبوب قیصر به کارگردانی مسعود کیمیایی مشاهده می‌کنیداین خونه در حال حاضر تغییرات زیادی کرده و اتاق نشیمنی که بهروز توو فیلم بهش اشاره می‌کند کلا تغییر شکل داده است.

پوستر رسمی «بعد از رفتن» رونمایی شد

در آستانه اکران عمومی فیلم سینمایی «بعد از رفتن» که از ۲۵ مرداد روی پرده سینما ‌می‌رود، پوستر رسمی این فیلم سینمایی منتشر شد.

فیلم سیاه وسفید «صبح اعدام» کلید خورد | بازگشت بهروز افخمی به سینما بعد از ۹ سال

بهروز افخمی که از ساخت آخرین اثر سینمایی‌اش ۹ سال می‌گذرد، صبح روز سه‌شنبه هفدهم مرداد ماه فیلم جدیدش با نام «صبح اعدام» را در تهران کلید زد. بهروز افخمی با آغاز فیلمبرداری فیلم جدیدش با نام «صبح اعدام» به دوری ۹ ساله‌اش از سینما پایان داد. او در سال ۱۳۹۳ فیلم سینمایی «روباه» را جلوی دوربین برد، فیلمی که در اکران نتوانست انتظارات را برآورده کند و در گیشه شکست سنگینی را متحمل شد. افخمی بعد از ساخت این فیلم بیشتر وقت خود را صرف کارهای تلویزیونی کرد از آن جمله می‌توان به سردبیری و اجرای برنامه «هفت» اشاره کرد. او طی این سال‌ها ودر سال ۹۸ سریالی تحت عنوان« رعد و برق» را هم کارگردانی کرد که این سریال بعد از گذشت چهار سال در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد. افخمی بعد از این اتفاقات، سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد فیلمی سیاه سفید با نام «صبح اعدام» را جلوی دوربین ببرد. فیلمی که به گفته او فیلمنامه‌اش براساس گزارشی که از ساعات پایانی و نحوه چگونگی اعدام طیب حاج رضایی در روزنامه کیهان منتشر شده به نگارش درآمده است. او در این گفت وگو اعلام کرده بود که قصد دارد فیلم جدیدش را به شیوه سیاه وسفید بسازد و برای باور پذیر شدن فضای تاریخی و مستند آن قصد استفاده از بازیگران نااشنا و تئاتری دارد. افخمی در نهایت فیلم جدیدش را صبح روز سه‌شنبه هفدهم مرداد ماه در تهران کلید زد. تهیه‌کنندگی فیلم جدید او را برادر همسرش علی شیرمحمدی برعهده دارد و بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره نیز به عنوان سرمایه‌گذار در تولید این پروژه همکاری دارند. هنوز از ترکیب بازیگران فیلم«صبح اعدام» و دیگر عوامل این فیلم رونمایی نشده است.

۲ فیلم جدید روی پرده سینماها می‌آیند

فیلم‌های سینمایی «نارگیل ۲» و «ستون ۱۴» از ۱۸ مرداد جاری مهمان پرده نقره‌ای رنگ سینماهای سراسر کشور می‌شوند.

رونق دوباره گیشه کمدی‌ها به سینما برگشتند

آغاز اکران فیلم‌های کمدی از امروز، فرصتی است که سبب می‌شود تا مخاطبان بسیاری به سینما آمده و در یکی از طلایی‌ترین بازه‌های اکران که تابستان است، گیشه فربه‌ای را نصیب سینمای ایران کنند.

دلیل توقف سریال «سوران» چیست؟

قسمت‌های جدید سریال «سوران» به دلیل ایام شهادت امام حسین (ع) از شبکه یک سیما پخش نخواهد شد.

اسامی ۴۰ سینمای پرفروش کشور اعلام شد.

اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، بنابر اعلام موسسه سینماشهر، فروش کل سینماهای کشور در تیر ماه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۸۸ میلیارد تومان رسیده که سهم فروش ۴۰ سینمای پرفروش کشور بیش از ۵۸ میلیارد تومان بوده است.

«پسر انسان» ؛هر کس حق دارد زندگی اش را انتخاب کند.

تمام آن‌چه فیلم سینمایی «پسر انسان» که به اکران گذاشته شده است می خواهد بگوید این جمله است : هر کس، فارغ از هویت جنسی، در گام اول انسان است و به خاطر همین مشخصه‌ی «انسان بودن»، شایسته‌ی داشتن حق انتخاب برای تعیین هویت و معرفی خود به شکلی است که خودش تصمیم گرفته است. «سپیده میرحسینی» که در آثار گذشته‌ی خود (فیلم‌های کوتاه) نشان داده بود که همواره به دنبال سوژه‌هایی خاص برای داستان‌سرایی است، این بار سراغ یکی از چالش‌برانگیز‌ین و بحث‌انگیزترین موضوع‌ها رفته و «پسر انسان‌» را با تمرکز بر موضوع، هویت و تطبیق جنسیت روایت کرده است.

پوستر فیلم «ساحل » رونمایی شد .

فیلم کوتاه ساحل به کارگردانی محمد موحدی با موضوع درام اجتماعی ماجرای دختر پسری هست که با مشکلاتی روبه رو می شوند و برای رهایی از آن تصمیم به انجام کاری سخت می گیرند .

اکران خصوصی فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید »در پردیس سینمایی کوروش

فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید » باحضورجمع کثیری از هنرمندان واصحاب رسانه و عوامل فیلم در محل پردیس سینمایی کوروش اکران شد. فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید » اولین ساخته: قربان نجفی است که یک فیلم اجتماعی و خانوادگی میباشد. این فیلم اقتباسی آزاد از باغ آلبالوی آنتوان چخوف است. و قصه یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند که درگیر مشکلات بسیاری در حفظ املاک اجدادیشان هستند. که در نهایت اتفاقات پیش بینی نشده ای می افتد. عواملی که در تهیه و تولید این فیلم همکاری داشته اندعبارتنداز: بازیگران: محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی، ژاله علو، المیرا دهقان، رها خدایاری، پریا مردانیان، نورالدین جوادیان، عیسی حسینی، نازنین مهیمنی، ناصر سجادی حسینی، نیلوفر عباسی، قربان نجفی و جواد زرینچه نویسندگان: قربان نجفی و غزال زرگر امینی کارگردان: قربان نجفی تهیه‌کنندگان آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران دستیار یک و برنامه ریز: علی جناب دستیاران: مسعود جیرانی - بیتا آصفی منشی صحنه: دنیا راد مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، طراح صحنه و لباس: ملک‌جهان خزایی، موسیقی: کارن همایونفر، تدوین: خشایار حسنی، مشاور کارگردان: فرید سجادی، صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی و نعیم مسچیان، صدابردار: بابک نیازی، طراح گریم: ثمره برازنده عکاس:صبا سیاهپوش، مجری طرح: سعید حقیقی، طراح پوستر: روژان ایرجی دستیار یک لباس: سوسن نوروزی دستیار یک صحنه: محدث یوسفی عکاس پشت صحنه: علی غفاری ساخت تیزر:علیرضا رضاییمدیر تولید:پرویزکاظم لو مدیر تدارکات:عبد رنجبر دستیار تدارکات:بهرام صادقی،ارش صفری، رضاخالقی سرمایه گذاران: جاوید کیانفر، آرش سجادی، قربان نجفی، سعید حقیقی و علی گلبهاران پخش: رسانه فیلمسازان. قابل ذکر است : فیلم «فصل ماهی سفید» به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال و توسط شرکت پخش رسانه فیلمسازان ۱۱تیر اکران شد.

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز