آخرین مطالب

گفتگوی اختصاصی صبح ملت بامشاور عالی فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا (ع) پیرامون مسائل شهری و مطالبات مردمی دزفول

سردار رئوفی نژاد : راه توسعه با تلاش مدیران در جذب سرمایه های داخلی و خارجی ​میسر است . سیاسی - اجتماعی

سردار رئوفی نژاد : راه توسعه با تلاش مدیران در جذب سرمایه های داخلی و خارجی ​میسر است .

  بزرگنمایی:
سردار اولویت بندیها در امور جاری در هر استان و یا شهرستان را چگونه ارزیابی می نمایید؟ آیا توجه به اولویت ها و نیازسنجی ها در ارتباط با پروژه ها و طرح هایی که منجر به توسعه می شود در راس امور قرار دارد؟ تابلوی عملکرد هر مدیری حداقلِ کاری است که می‌تواند در راستای توسعه این شهر در ابعاد مختلف موثر واقع شود آنچنان که مردم بتوانند آثارش را در کف میدان ببینند چون صد تا کار بکنیم وقتی رفتیم کسی نمیداند که اصلاً چه کاری انجام دادیم و آن کارها چه بوده اند اما دو تا کار را انجام بدهند که آن دو تا کار مشخص و موثر باشد.بنده در طول ۴۴سال گذشته هیچ شرایطی را در دزفول ندیده و احساس نکرده ام که آن شرایط سبب استفاده ی بهینه از ظرفیت ها و مزیت ها و پتانسیل های دزفول گردیده به نحوی که حق مردم در آن لحاظ شده باشد. ..

گفتگوی اختصاصی /

سردار رئوفی نژاد : تدبیر یک مدیر و راز موفقیتش در جذب سرمایه گذار است.

ضمن تشکر از حضورحضرتعالی در این گفتگو و قبول زحمتی که تقبل نمودید.

س 1) سردار ،شخصیت های دزفولیِ مسئول در سمت های مختلف از سالیان دور تاکنون در دولت مشغول به خدمت بوده اند. چرا در طول این مدت نقش این افراد در ایجاد شرایطی که منجر به توسعه و رفع مشکلات عدیده شهر باشد بسیار کمرنگ بوده است؟

- با تشکر از شماکه دغدغه مسائل شهر و شهروندان را دارید/  کاملا درست است ما با خواص شهر و دوستان قدیمی ،دلسوزان شهر وقتی ارتباط حضوری برقرار می کنیم معمولاً دغدغه آنان هم همین است که چه کار کنیم که دزفول بتواند از مزیت‌ها ‌و ظرفیت‌هایی که در ابعاد مختلف دارد خوب استفاده کند تا هم خلاءهای توسعه شهردزفول برطرف بشود و هم یک سرعتی به توسعه همه جانبه شهر داده شود.  دغدغه ی خود بنده هم همین است. متاسفانه باید عرض کنم که در طول 44سال گذشته هیچ شرایطی را در دزفول  ندیده و احساس نکرده ام که آن شرایط سبب استفاده ی بهینه از ظرفیت ها و مزیت ها و پتانسیل های دزفول شود آنگونه که  حق مردم  در آن لحاظ شده باشد.

دغدغه همه دلسوزان دزفول هم همین است که چرا از ظرفیت ها و مزیت های دزفول در ابعاد مختلف استفاده نشده است؟

از جمله ی این ظرفیت‌های بسیار قابل قبول، داشتن افراد ، شخصیت‌ها ،نخبگان و بزرگانی است که در حوزه ها و بخش های مختلف دارای تجارب و سوابق ، ارتباطات ،تعاملات و توانمندی هایی هستند که در مرکز کشور و در تهران اند. حال ممکن است  هم اکنون در دولت حضور داشته باشند و یا قبلا در دولت بوده اند،در حال حاضر مسئولیت هایی داشته و یا در گذشته داشته اند، همه دارای ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی هستند.

خود بنده  شاید به اقتضای حوزه مسئولیتم چنین پیش آمده که روی این قضیه حسابی باز نکنم و ارتباطی با این ظرفیت برقرار نکرده باشم.

مطلبی عرض کنم خدمت تان، اواخر اسفندماه سال گذشته یکی از دوستان درخواست داشت که یک نشست با برخی از مدیران همشهری که در تهران ساکنند و در حد معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های ملی مشغول خدمت هستند، داشته باشم ایشان با قاطعیت می گفتند که یک نفرشان را هم شما نمیشناسید برایم خیلی تعجب آور بود مگر می شود؟ ذهنم بیشتر متوجه دوستان و یاران قدیمی همشهریم بود که در تهران هستند و یا مسئولیت هایی در گذشته داشته اند. جلسه برگزار شد در آن جلسه 20 نفر حضور یافتند حقیقتاً باید بگویم که من بیست نفر را نمی‌شناختم. اکثر این عزیزان یا معاون وزیر بودند و یا روسای سازمان هایی مثل صندوق بازنشستگی. فکرش را بکنید که این افراد به چه میزان می‌توانند کمک حال شهر و شهروندان باشند.

آنجا بود که متوجه شدم که غیر از آنچه که در ذهن من است از این اشخاص و ظرفیت‌ها و نخبگان دزفول و خارج از دزفول باز خیلی داریم افرادی با ظرفیتهای بالا که من نمی شناسم . لذا این حرف شما حرف درستی است. متاسفانه از این ظرفیتها آنچنان که باید و شاید استفاده نشده .در تماس و ارتباط  با دوستان همواره سفارشم به تمام آنان  تغییر دیدگاهشان نسبت به این امر بوده و این که روی این قضیه حساب باز کنند. البته  چنین نگاهی تعمدی نبوده بلکه کاملا ناشی از غفلت بوده است .این غفلت هم بدلیل دو / سه نکته  است که عرض می کنم .

یکی اینکه گاهی تیپ مسئولین ما یا افرادی که مسئولیت های کلیدی شهر را دارند، آدمهایی هستند که بعضا خودشان بالفعل و یا بالقوه دارای سوابق و تجاربی هستند که قطعاً متوجه این ظرفیت‌ها بوده اند.آدم هایی را می شناسند، ارتباط برقرار می‌کنند، جلسه می گذارند، تعامل می کنند، در مجموعه‌هایی در تهران حضور یافته و پروژه معرفی کرده و از آنان کمک می‌گیرند.یعنی مسئولین کار بلد و با پرستیژ مدیریتی.

ولی یک تیپ از مدیران عموما غافل بوده اند در حدی که گاهی نسبت به دوستان مسئول و یا حاضر در پایتخت اعتراض داشته اند که چرا  کمکی به مسائل شهر و پروژه های شهر نمی کنند؟ و حال آنکه این تیپ مدیران خودشان مدعی هستند که چرا از ما نمی خواهید ؟ همین چگونه خواستن ،آدم توانمند می خواهد باید در حدی باشد که  شان و شئونات ‌ مدیریتی ، اجتماعی و.. را داشته باشند، بتوانند آدم ها را بشناسند ،ظرفیت‌ها را بشناسند ،اشاره ی دوستان در سِمَت های بالا را گرفته و خودشان کار را دنبال کنند، چه کارفرهنگی ،اقتصادی و یا طرح و پروژه ای باشد .

آدم هایی که مهارت و توانایی ارتباط گیری با مسئولین عالی رتبه را داشته باشند ، بتوانند تلفنی بزنند پاسخ تلفنی را بدهند اگر این نباشد که طبعاً کوتاهی می شود و غفلت و کوتاهی باعث همین بی اثر ماندن درخواست ها و‌مساعدت ها می گردد.

بنده از همان اول با هدف خدمت و بدون هیچ غرضی ارتباط نزدیکی با مردم زادگاهم داشته ام در حدی که وظیفه شهروندی من است نه وظیفه تشکیلاتی ام،  چون وظیفه تشکیلاتی بنده در چارچوب تعریف شده ای قرار دارد .پیش نیامده که چه در حوزه فرهنگی و چه اقتصادی و یا اینکه پروژه ای بوده ،  جلسه ای در تهران بوده ، و یا قرار بوده کسانی را دعوت کنیم به دزفول ، احساس کنم کاری را می توانم انجام بدهم و‌بسراغش نرفته باشم و تا آخرش پای آن کار نایستاده باشم ،  

فضای ارتباطم با دوستان همواره  فضایی آرام و صمیمانه بوده است  در حدی که  به راحتی به آنان به عنوان یک شهروند بارها تذکر دوستانه داده ام.

س2 ) سردار با توجه به اینکه پروژه هایی داریم که معطل مانده‌اند یا پروژه‌هایی که عملیاتی شده اما شهر را متحمل ضرر و زیان کرده اند. عدم اولویت بندی امور اساسی در شهر توسط برخی مسئولین و در برخی حوزه ها مشهود است ، اولویت بندیها را در امور جاری چگونه ارزیابی می نمایید؟ 

- تاکید ما به دوستان همیشه براین نکته بوده که اقداماتی بزرگ انجام بدهید هر مسئولی در هر دوره مسئولیتش سعی کند مثلا دو تا کار را دراولویت خود قرار دهد که هم تاثیر گذار باشد و هم مردم تاثیراتش را در زندگی و مناسبات روزانه شان ببینند.

تابلوی عملکرد هر مدیر حداقلِ کاری است که می‌تواند در راستای توسعه این شهر در ابعاد مختلف موثر واقع شود آنچنان که مردم بتوانند آثارش را در کف میدان ببینند. صد تا کار انجام دهیم اما زمان ترک صندلی مدیریت  کسی بپرسد چه رزومه ای از خودت بر جا گذاشته اید؟پاسخی برای گفتن نداشته باشیم . و وقتی رفتیم کسی نداند که اصلاً چه کاری انجام داده ایم و آن کارها چه بوده اند ؟اما دو تا کار را با در نظر گرفتن همه ی جوانب، کارشناسی شده و اصولی به خوبی انجام دهیم ،آنطور  که آن دو تا کار مشخص و موثر باشند همان دو کار ارزشمندند.

س3) از جمله مطالبات مردم دزفول در کنار عدم فعال بودن شهرکهای صنعتی و استخدام افراد بومی ، مدیریت نا کار آمدمنابع طبیعی ، رها شدگی پارک های جنگلی که به بدترین شکل از آن ها استفاده می شود امکانات کم، کیفیت پایین زندگی، مدیریت های ضعیف در خیلی از حوزه ها ، و .. توجه به ظرفیت های عدیده این شهرستان است که مورد غفلت قرار گرفته برای استفاده بهینه از پتانسیل های فراوان دزفول چه راهکاری ارائه می فرمایید ؟

 -یک نکته کلی عرض کنم که هم خاص دزفول است و هم سایر نقاط و غیر از این هیچ راه دیگری هم نیست. برای توسعه استان ، شهرستان و.. اگر نگاهمان فقط به اعتباراتی که دولت اختصاص می دهد باشد ما راه به جایی نمی توانیم ببریم ، آن اعتبارات نسبت به آنچه که نیاز به توسعه و مطالبات شهروندان است عددی نیستند.ممکن است چهار تا پروژه را جواب دهد منتها مشکلات شهرستان اجرای چهارتا پروژه نیست .ضمن اینکه باید تلاش کنیم بیشترین اعتبارات را به نسبت آیتم هایی که وجود دارد برای شهرستان جذب کنیم که از آن طریق حق شهرستان اد شود.لذا

تلاش جدی تری بکنیم ،برای هر چه  بیشتر جذب سرمایه گذار، چه سرمایه گذار داخلی چه سرمایه گذار خارجی.

 خیلی از این پروژه هایی که می تواند در روند توسعه شهر موثر باشند اصلاً کار دولت نیست در توان دولت نیست اما کاملاً در توان بخش خصوصی است .همت مدیران، زرنگی، زیرکی و هوشیاری و تدبیر یک مدیر و درصد موفقیتش در همین جذب سرمایه گذار است.

 اعتبارات و پروژه های دولتی هیچ وقت باعث توسعه هیچ استان و شهرستانی نخواهد شد چون محدود هستند. راه توسعه با تلاش یک مدیر در جذب سرمایه ی داخلی و خارجی  میسر است .

من فرمانداریا استاندار باشم یا دیگری، دولت بودجه اش را می دهد اما گاهی  کسی به جای من استاندار یا فرماندار است و ده برابر من تلاش می کند ، جذب سرمایه می کند ، و..او می تواند باعث توسعه شهر و حل مشکلات شهر بوده و ایجاد اشتغال بکند .هیچ راه دیگری غیر از این نیست.وظیفه ی مدیر این است که چهارتا سرمایه گذار دعوت کند پروژه تعریف کرده و برای سرمایه دار روی میز گذارد.

اما نکته بعد پروژه تعریف کردن ، جذب سرمایه گذار، سرمایه آوردن ، باز تنها کافی نیست مشوق های سرمایه گذاری و امتیازاتی که باید به سرمایه گذار داده شود خیلی مهم است یکی از مشوق ها این است که طرف کارش سریع را ه بیفتد.

سرمایه‌گذار توجیه ش را می کند  که مثلا این  پروژه یک‌ درصدی برایش سود آور است و ورود می‌کند اما اگر قرار باشد سال دیگر برای کسب مجوز و ... جواب بگیرد دیگر تمام ،کل توجیه اش به هم می ریزد قضیه منتفی می شود،شخص مدیر و مسئول باید اولویت برای این سرمایه گذار و پروژه قائل بشود .

خودش باید پروژه را تعقیب کند،مسیر کار را کوتاه کند از صفر تا صد خودش پای کار باشد و الا به خود سرمایه گذار واگذار کنیم که خودش برود این نتیجه نمی دهد.

جنگ اقتصادی یعنی همین.یاد سخن سردار سلیمانی افتادم ما باید کار را انجام بدهیم و بگوییم" بیا بیا " نه  برو . "بیا "یعنی اینکه من خودم هستم برو یعنی این که معلوم نیست چه کسی است .اگر مدیران به این برسند که به سرمایه گذار بگویند بیا یعنی اینکه من خودم پای کار هستم سرمایه گذار تشویق و دلگرم می شود این را می گویند مدیریت جهادی که متاسفانه ما خلا ءمان این است.

سوال4) به نظر میرسد که مسئولین نه تنها توان جذب نخبگان این شهر را ندارند بلکه آنان را از این شهر فراری می دهند.عدم جذب نخبگان و سرمایه‌ها و عدم همکاری با سرمایه گذاران مشهود است.  مسئولین برای نخبگان هیچ برنامه ای ندارند و از هوش و توان کاری و علمی آنان استفاده نمی کنند ،چرا نخبگانی که می‌توانندپروژه‌ها را نیازسنجی کنند در سازمان ها یا ادارات دزفول یا  جایگاهی ندارند و یا حضورشان بسیار کمرنگ است مگر افرادی خاص و ویژه ؟

- این موانع را قبول دارم  و تایید می کنم این معضل وجود دارد که متاسفانها توجه و استفاده از توانمندیها و ابتکارات نیروهای نخبه در بخش‌های مختلف جدی نیست.اما تاکید می‌کنم خاص دزفول تنها نیست ، ودر سطح کشور وجود دارد.

خیلی از آقایان را می شناسم مراجعه کرده‌اند دلخور بوده اند از اینکه تحویلشان نمی گیرند و به طرح هایشان توجه نمی کنند، علیرغم تمام توصیه های مقام معظم رهبری در این زمینه، ولی با این حال هستند مدیرانی که به هر شکل یا باور ندارند یا فکر سنتی دارند یا تجربیاتشان تجربه های سنتی است یا توانایی ارتباط برقرارکردن با نخبگان را ندارند ،البته داریم‌ مدیرانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف که هم  این مهم باورشان است هم با ذوق و علاقه با نخبگان ارتباط برقرار می‌کند و کارها و طرح های نو را هم ارائه می‌دهند.

یعنی همه اش این نیست که بی توجه باشند این مانعی است که به نظرم باید باتاکید به مدیران در اصلاح دیدگاهشان مشکل  برطرف گردد.

سوال5) بعنوان یک شهروند با تجربه و توانمند دزفولی که سمتی در دولت دارید و سایر شهروندان دزفولیِ حاضر در بدنه ی دولت تا چه اندازه می توانید در رفع برخی از این موانع و‌کمبودها و یا تکمیل تجهیزات و امکانات موثر باشید ؟

-به عنوان کسی این را می گویم که تقریباً تمام کشور را گشته ام در 5 الی 6 استان مسئولیت داشته‌ام ، علی رغم مشکلات اقتصادی فراوان ، معضلات بیکاری جوانان ،مشکلات عدیده ی معیشتی ،گرانی دارو و درمان ، گرانی مسکن ، آشفتگی خدمات بیمه ها و ده ها مشکل ریز و درشت دیگر  دزفول در وضعیت فعلی اش شرایط عالی پیدا کرده پیشرفتهایی کرده ،کلاس و اعتبار زندگی شهروندان و خود شهر  بالا رفته اگرچه در حد مردم دزفول نیست.

علت این اتفاق خوب، همت سرمایه گذاران در این شهر و همت بخش خصوصی و خیّرین محترم بوده .الان مشاهده می کنیم تمام آن کارهایی که در دزفول مورد رضایت مردم است به دست بخش خصوصی انجام گرفته.

سردار این در حالی است که معمولا شاهد هستیم که چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارند.

-  خوب از نظر من وضعیت دزفول،فعالیت ها و سازندگی هایی که تا کنون انجام گرفته  عالی هست،اما مردم خیلی بیشتر از این حق شان است ، دزفول خیلی بیشتر از این کار،فعالیت،تلاش و توسعه و... می طلبد. و بهتر است هم مردم قدر بدانند و هم البته خیلی بیشتر از این حق شان است که باید کار بشود ، و نیز باید تاکید کنم که خیلی بیشتر از این ها ، شهر دزفول ظرفیتهای خالی دارد که ما باید استفاده کنیم .به نظر می رسد که دوستان متوجه قضایا هستند ما امید داریم . می دانم که یک همت و یک حرکت جدیدی در شرف انجام است ، قرائن و شواهد آن  را دارم می بینم .

یک حرکت جدیدی در شهر دارد شروع می شود که این حرکت هم لازمه اش اتحاد و انسجام مسئولین شهری است هرچه مجموعه مسئولین منسجم تر باشند ازخروجی های آن حرکت بیشترمی توان شهر و شهروندان را بهره مند کرد من امیدوارم که در دزفول بزودی اتفاقات خوبی بیفتد.

س6) مشاهده میشود که نیرو و امکانات موجود صرف کارها و گاه پروژه هایی می شود که علمی ، کاربردی ، تخصصی و..نبوده و نیازسنجی درستی درقبالشان صورت نگرفته است بدین ترتیب مدیران از کارهای اصلی باز می مانند . مدیران ما در دزفول به حواشی می پردازند .دخالت در وظایف سایر مدیران ازسوی برخی دوائر و رؤسای دیگر دیده می شود چه راهکارهایی مد نظر شماست تا مسئولین به وظایف اصلی و به اولویتها بپردازند تا شهر و شهروندان از ثمره ی مدیریت هایش بهتر بهره مند گردند.

-ابتدا باید عرض کنم که این نوع مشکلات خاص دزفول نیست ، هر کجا بین مجموعه مدیران عموما و خصوصا راس مدیرانی که در حال حاضر چه در استان و چه در شهرندو  مشغول به انجام وظایف خود ، هر گاه انسجام و وحدت و یکدلی وجود داشته باشد بیشترین استفاده را از فرصت هایی که در دست دارند می توانند در راستای توسعه حوزه مسئولیت شان، شهرو شهروندان را بهره‌مند کنند.

عکس این قضیه هم هست هر کجا این اتفاق نیفتد و یا نیفتاده چوبش را مردم می خورند.مسائل و مشکلات مردم لاینحل می ماند و گرفتاری‌های زیادی دامان جامعه را می گیرد. در دزفول آن انسجامی را که احساس کنیم همه با هم هستند و همپوشانی دارند چوب لای چرخ دیگری نمی گذارند را مشاهده نمی کنیم. این موضوع کلی است نه مخصوص این مقطع زمانی. 
مردم وقتی مشاهده کنند که مسئولین با هم همراه نیستند و یا اتفاق نظر ندارند  این نشانه‌های ناهماهنگی و تفرقه و عدم انسجام که بین مسئولین هست احساس ناامنی و ناامیدی را در مردم افزایش می دهد. انسجام و وحدت مسئولین هم منجر به استفاده بهینه از ظرفیت ها و هم آشکار شدن آثار خدمات برای شهروندان می گردد .و حال آنکه این امر  در حدی که  بعنوان یک شهروند باید انتظار داشته باشیم هنوز در دزفول اتفاق نیفتاده است .

س7) اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی بر همگان آشکار است و حضرتعالی هم تاکید بر آن داشتید اما حقیقتش این است که راه برای ورود سرمایه گذاران مستقل بسیار سخت و گاه نشدنی است .  افرادی که وارد می شوند برای سرمایه گذاری مجبورند از کانال خاصی وارد بشوند ، به نحوی که اگر آن‌کانال مجوز داد بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری کند .با این حال سرمایه گذاران مستقل راه به جایی نمی برند و یا باکارشکنی های عدیده ای مواجه می شوند.

-اینکه برخی از سرمایه داران از کانال خاص مجوز می گیرند این هم‌ یکی از مشکلات است .اما ای کاش سرمایه گذاری که از کانال خاص وارد می‌شود با این هدف که کارش انجام شود تا هر چه سریعتر منافع پروژه اش به مردم برسد ورود پیدا کند .منتها اگر ورود سرمایه گذار یا بخش خصوصی از کانال خاص بخاطر این باشد که از رانت استفاده کند این را من هم قبول ندارم. هدف از کانال خاص که اشاره شد حتماً از نوع رانت خواری و استفاده از رانت است که این را هم متاسفانه ما داریم علی رغم‌ تاکیداتی که شده و‌حساسیت هایی که وجود دارد.

به نظرم هم نسخه شفابخش این قضیه دولت الکترونیک است اگر این دولت الکترونیک فعال شود هم در سرعت کار هم در کاهش هزینه ها هم در تشویق سرمایه‌گذاری و هم بهره برداریِ درست از امکانات و ظرفیت‌ها خیلی اتفاقات خوبی می افتد اما متاسفانه در برخی از جاها علی رغم تاکیداتی که می شود نسبت به این مسئله مقاومت نشان داده می شود .برخی از مدیران یا نمی خواهند یا بلد نیستند یا دکان شان بسته می شود یا از ناحیه ی کارشان بده و بستانی دارند که اگر این اتفاق بیفتد مسائلشان بر ملا می گردد.

به هر حال راهکار این است. دولت الکترونیک بحث جدیدی نیست .مربوط به بیست / سی سال پیش است.الان هم یک بخشی است به نام پنجره سرمایه گذاری که دو دهه از مطرح شدنش می گذرد.
.
پنجره سرمایه گذاری سامانه ای است که سرمایه گذاری که قصد اجرای پروژه ای را دارد باید به این سامانه رجوع کند .اجرای این هم ‌ممکن است مشکلات داشته باشد، اما به نظر من باز شروع خوبی است اگر در چهارچوب این طرح عمل شود  حتماً راه رانت و رانت بازی و نفوذ برخی اشخاصی که دنبال سوء استفاده شخصی و رانت‌خواری هستند  بسته می شود.

سوال8) بعنوان یک شهروند با تجربه و توانمند دزفولی که سمتی در دولت دارید و سایر شهروندان دزفولیِ حاضر در بدنه ی دولت تا چه اندازه می توانید در رفع برخی از این موانع و‌کمبودها و یا تکمیل تجهیزات و امکانات موثر باشید ؟

-معمولا درخواست‌ها از کانال دوستان خودمان به دستمان رسیده است .  هم بنده از نزدیک و هم سایر دوستان خصوصاً سردار رشید از دور معمولاً نسبت به  ظرفیت‌ها و پتانسیل های شهر مطلع و هم نسبت به  درخواست دوستان جهت رفع و فتق امور، مسائل و مشکلات شهر در حد بضاعت مان بیشترین تلاش خود را داشته ایم.همیشه به دوستان متذکر شده ام که اطلاع‌رسانی مسائل و مشکلات از شما ، ما پیک شما در تهران هستیم  پیک نمی خواهید در تهران ؟.شما همت کنید پیگیر باشید حرکت کنید ما هم در آنجا دنبال کرده و تلاش خود را می کنیم  معتقدم که هیچ موضوعی ، مشکلی ، موردی نداریم که قابل حل نباشد، انگیزه مدیریت جهادی استفاده از ظرفیت هاست .

الان خوشبختانه ما در دولت جاپایی داریم کسی که می تواند پروژه تعریف کند و این ظرفیت خوبی است، تجربه هم ثابت کرده است که هرگاه فردی در این سطح از ظرفیت در هر استان در هر شهرستان در دولت حضور داشته  ،موثر واقع شده  و روند توسعه را تسریع کرده است .

از این فرصت در حدی که حق مان است می خواهیم استفاده کنیم قصد استفاده از رانت را نداریم این اسمش رانت نیست چون ذینفعان مردم و شهروندان این کشورند ما می خواهیم از  فرصت حضور این عزیزان در بدنه ی دولت  برای توسعه ی شهر  و برای احقاق حق مردم استفاده ی بهینه بکنیم.

امیدوارم از این اتحاد و انسجامی که در بین مسئولین ایجاد شده مشکلات معیشتی مردم ، معضل بیکاری و عدم اشتغال مردم ، ارتقاء مسائل فرهنگی /معنوی مردم و خیلی از مسائلی که مورد مطالبه و دغدغه ی همشهریان عزیز است، به سرانجام خوبی برسد.

س9) سردار شما در طول 8 سال دفاع مقدس وحضور مستمر در صحنه های نبرد حق بر باطل چه خاطره ای دارید که در ارتباط با هویت دزفول باشد ؟

-خاطرات که بسیارند. اما اشاره ای داشته باشم به مرحوم حاج  ( حج )ملک جراح  طبیب حاذق و گرانقدر دزفول در طب سنتی که سالیان سال مردم ازعلم و تجاربش در درمان بیماری ها و  وجود ارزشمندش بهره ها بردند .. یکی از رمزهای مورد استفاده  در جبهه های جنگ نام این طبیب حاذق بود .بدین گونه که هر گاه به آمبولانس احتیاج داشتیم در بی سیم اعلام می کردیم که حج ملک را بفرستید .

س10) سردار در محافل خصوصی  و صفحات و‌گروه های مجازی  گفتگو برسر احتمال ورود حضرتعالی به عرصه ی انتخابات مجلس در سال آینده است ، آیا برنامه ای جهت حضور درانتخابات دارید ؟

-باید به عرض برسانم که به هیچ وجه  هیچگونه قصد و برنامه ای جهت ورود به عرصه ی انتخابات پیش رو ندارم و این شایعات را قویا تکذیب می نمایم .

 

 *** با سپاس فراوان از سردار رئوفی نژاد و فرصتی که در اختیار پایگاه خبری صبح ملت قرار دادند.

 

گفتگو / مریم مفتوح

عکاس و فیلمبردار / علی دباغ

 


نظرات شما

admin-magz

شهره خلقتی

برای شما و جناب سردار رئوفی آرزوی موفقیت دارم. اما انتظار نمی‌رود که مقامی که خود در دزفول زندگی نمی‌کند بتواند برای شهرش به درستی کاری انجام دهد. پیروز باشید

۱۴۰۲/۰۲/۱۳

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری