آخرین مطالب

مدیریت ارتباطات یکپارچه بازاریابی اقتصادی - اطلاع رسانی وبازاریابی

مدیریت ارتباطات یکپارچه بازاریابی

  بزرگنمایی:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح ملت نیوز، شرکت ها باید استراتژی هایی را برای بهبود تصویر برند و آگاهی از برند ایجاد کنند. جنبه مهم گسترش آگاهی از برند و تصویر برند از طریق ارتباط است. شرکت ها برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی باید یک کانال ارتباطی ایجاد کنند. این ارتباط فقط به مشتری محدود نمی شود، بلکه به ذینفعان شبکه ارزش نیز محدود می شود. ارتباط از طریق تبلیغات، ترویج فروش، تمرین روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و بازاریابی تعاملی حاصل می شود.

عناصر فرآیند ارتباط
فرآیند ارتباط نباید ترافیک یک طرفه باشد. شرکت ها باید مشتاقانه منتظر توسعه شبکه ارتباطی باشند که در آن شرکت ها بتوانند به مشتری دسترسی پیدا کنند اما مشتری نیز بتواند به طور موثر با شرکت ها ارتباط برقرار کند. فناوری راه های بسیاری را برای برقراری ارتباط موثر باز کرده است. شرکت ها ابزارهای سنتی مانند روزنامه، تلویزیون، رادیو، تلفن، بیلبوردها و ابزارهای مدرن مانند اینترنت، ایمیل و دستگاه های بی سیم دارند. فناوری باعث شده است که فرآیند ارتباط نه تنها سریعتر شود، بلکه هزینه های ارتباطی نیز کاهش یابد.

نه عنصر وجود دارد که فرآیند ارتباط را می سازد. دو طرف فرستنده-شرکت و گیرنده-مشتری هستند. ابزارهای ارتباطی پیام و رسانه ای هستند که برای برقراری ارتباط فرآیند استفاده می شوند. چهار عملکرد ارتباطی اصلی عبارتند از رمزگذاری، رمزگشایی، پاسخ و بازخورد. آخرین عنصر نویز است که در هر زمان تداخل باعث اختلال در وضوح پیام می شود.

فرستنده باید پیام را مطابق با مخاطب هدف رمزگذاری کند و از رسانه مناسب استفاده کند. گیرنده پیام را رمزگشایی می کند، به پیام پاسخ می دهد و بازخورد را برای شرکت ارسال می کند. فرستندگان تجربه قادر به دریافت پاسخ موثرتر از پیام مناسب هستند.

با این حال، پیام ممکن است اثر لازم را نداشته باشد اگر:

1- مخاطب هدف ممکن است تصمیم بگیرد که پیام را نادیده بگیرد زیرا جلب توجه نمی کند

2- مخاطب هدف نمی تواند با پیام ارتباط برقرار کند

3- اگر ارتباط قبلی تأثیری داشته باشد، مخاطب هدف پاسخ مثبت خواهد داد

توسعه برنامه ارتباط موثر
شرکت ها باید برای ایجاد یک برنامه ارتباطی موثر تلاش کنند. توسعه برنامه ارتباطی را می توان در هشت مرحله ترسیم کرد.

1- اولین قدم شناسایی مخاطب هدف است. مخاطبان هدف، مشتری فعلی یا مشتریان جدید بالقوه هستند. شناسایی مخاطبان هدف برای توسعه بیشتر و موفقیت کلی برنامه ارتباطی ضروری است. هنگامی که مخاطب شناسایی شد، بخش بعدی ارزیابی درک شرکت یا برند فعلی در بین مخاطبان هدف است. بر اساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مخاطبان، پیام باید به الزامات پاسخ دهد.

2- مرحله دوم تعیین اهداف مشخص برای پیام ارتباطی داده شده است. این هدف می تواند تقویت تصویر موجود، انتقال ویژگی یا تشویق مصرف کننده به اقدام باشد. هدف می تواند یک پاسخ شناختی، عاطفی یا رفتاری داشته باشد.

3- مرحله سوم طراحی پیام است. طراحی پیام از هدف پیام پیروی می کند. طراحی پیام باید به چهار نکته زیر بپردازد، محتوای پیام، ساختار پیام، قالب پیام و منبع پیام.

4- مرحله چهارم انتخاب کانال ارتباطی است. کانال باید برای رساندن پیام به مخاطبان مناسب باشد. برای شرکت های دارویی، فروشندگان آنها به جای قرار دادن بیلبورد، موثرترین کانال برای دستیابی به مخاطبان پزشک هدف هستند.

5- مرحله پنجم با برآوردهای مالی کل هزینه ها مرتبط است. شرکت ها باید بودجه فعالیت های تبلیغاتی فروش و سایر فعالیت ها را تعیین کنند. روش های متداول دنبال شده عبارتند از روش مقرون به صرفه، روش درصد فروش، روش برابری رقابتی و روش های هدف-تکلیف.

6- گام ششم تصمیم گیری مربوط به ترکیب ارتباطی است. شرکت ها بودجه محدودی دارند، بنابراین نیاز به تعادل در هزینه های تبلیغاتی، پیشبرد فروش، روابط عمومی، نیروی فروش و بازاریابی مستقیم دارند. انتخاب مربوط به ترکیب ارتباطی به شدت به صنعتی که شرکت در حال فعالیت است وابسته است.

7- گام هفتم اندازه گیری نتایج فرآیند ارتباط. برای شرکت ها بسیار مهم است که نتایج فرآیند ارتباط را به دقت دنبال کنند. نتایج می تواند در فروش، تغییر در نگرش یا تصویر برند افزایش یابد.

8- مرحله هشتم مدیریت فرآیند بازاریابی یکپارچه است. شرکت ها نمی توانند یک رویکرد متوسط را برای دستیابی به اثر ارتباطی مطلوب ادامه دهند. شرکت ها باید تمام ابزارهای موجود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و ارتباط موثر در مورد برند و محصولات یکپارچه کنند.

ارتباطات بازاریابی را نمی توان به صورت مجزا در نظر گرفت. این بخشی جدایی ناپذیر از روند رشد کلی هر شرکت است.

مترجمان: سید محمدرضا حسینی علی آباد و کیمیا صالحی

برگرفته از سایت https://www.managementstudyguide.com


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری