فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در محیط های اداری،
🎥 فاصله گذاری اجتماعی در محیطهای اداری
اجتماعی
بزرگنمایی:
فاصله گذاری اجتماعی به مجموعه تدابیر و اقداماتی اطلاق می شود که منجر به رعایت فاصله ایمن، کاهش تماس افراد و جلوگیری از انتقال بیماری میگردد.
اقدامات کنترلی سالمت محیط و کار
1 .بهداشت و حفاظت فردی
شستن مرتب دست ها با آب و صابون و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل، به صورت مکرر به خصوص بعد از دست زدن به سطوح و اشیاء ، قبل از سرو غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی
پرهیز از دست دادن، رو بوسی کردن و بغل کردن یکدیگر
عدم تماس دست ها با چشم، دهان و بینی
استفاده از خودکار، قلم، موس وکیبورد اختصاصی
استفاده از سیستم تشخیص چهره جهت ثبت حضور و غیاب( در صورت استفاده از سیستم اثر انگشت)
وجود یک ظرف محتوی الکل 70 %برای ضدعفونی انگشت ضروری است
عدم تماس مستقیم دست با دکمه های آسان سور، لپ تاپ، تبلت، صفحه کلید کامپیوتر، گوشی تلفن، موبایل و دستگیره در و نظایر آن
(استفاده از دستمال کاغذی یا دستکش یا کلید و نظایر آن استفاده یا شستشو و ضدعفونی دست بعد از تماس)
کلیه پرسنل پس از اتمام کار و قبل از ورود به خودروها باید وسایل حفاظت فردی محل کار خود که شامل لباس کار، کفش کار، کاله و نظایر آن می باشد را در رختکن تعویض نموده و دست های خود را با آب و صابون بشویند.
در صورت وجود محلی برای استراحت, از پتو، حوله و ملحفه شخصی استفاده شود و بعد از جابجایی یا تعویض فرد استفاده کننده، شستشو و گندزدایی شوند.
استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه یا سرفه کردن
در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنید
عدم استفاده از دستمال مشترک برای تمیز کردن میز و صندلی و سایر وسایل( ترجیحا هر یک از کارکنان از دستمال نظافت شخصی استفاده نمایند و یا استفاده از دستمال نظافت یکبار مصرف)
عدم استعمال دخانیات
کوتاه کردن ناخنها به طور مرتب
- پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۲۹
- منبع: وبدا