مدیریت مرمت در دزفول به عهده ی کیست
مرمت یا تخریب درد مشترک آثار باستانی دزفول
فرهنگی - اجتماعی - محیط زیست
بزرگنمایی:
هر دم از باغ مدیریت هایِ گُل و بُلبُلیِ دزفول بَری می رسد ، تازه تر از تازه تری می رسد ، و آدمی را دچار شک می کند که قضیه چیست ؟
و اوضاع بر چه مداری می چرخد؟
تصور کنید که قراره الحاقات ساخته شده روی پل باستانی دزفول برداشته شود.
شاید در وهله اول کاری بسیار ساده باشد اما هرکاری مطالعه و متخصص خودش را می خواهد .
*مرمت یا تخریب درد مشترک آثار باستانی دزفول*
هر دم از باغ مدیریت هایِ گُل و بُلبُلیِ دزفول بَری می رسد ، تازه تر از تازه تری می رسد ، و آدمی را دچار شک می کند که قضیه چیست ؟
و اوضاع بر چه مداری می چرخد؟
تصور کنید که قراره الحاقات ساخته شده روی پل باستانی دزفول برداشته شود .
شاید در وهله اول کاری بسیار ساده باشد اما هرکاری مطالعه و متخصص خودش را می خواهد ...
به ظاهر تخریب و سبک سازی قطعات بتنی پیاده رو کار ساده ای باشد اما بدانیم هرقطعه بین دو دهانه پل وزنی معادل دهها تن دارد که سالها روی پل ، تنه انداخته است و شاید رفع آن نیاز به مهندسی و مشاوره ی تخصصی دارد ، چرا که آسیبهای ناشی از تحمیل وزن زیاد و لرزشهای تخریب صدمات جبرانناپذیری به بدنه ی با ارزش پایه ها وارد می کند ( تخریب وارده روی دیواره اصلی پل)
همچنین برداشت بقیه قسمتهای سخت قطعات غیرقابل دسترس نیاز به زیرسازی جایگاه قرارگیری جرثقیل های عظیم دارد که از جمله، پرکردن نهر معزی است که در سالهای پیش بدونه مطالعه حفر شده است .
این است که باید مجدانه پرسید
مدیریت این گونه تخریب بمنظور مرمت و رفع الحاقات پل باستانی بر عهده ی چه کسی است ؟
تصاویر پایین ، آخری :
این قسمت باید پرشود تا راه عبور جرثقیل برای استقرار و جداسازی قطعات میسر گردد .
مهندس فریدون .الف
یک همشهری دردمند ساکن کرج
تنظیم و ویراستاری:مفتوح
سه شنبه 12شهریور 99 برابر با11محرم 1442
- سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲:۵۹
- منبع: پایگاه خبری صبح ملت