آخرین مطالب

دکتر روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیور تر از آن هستند که اقدام جنایتکارانه ترور شهید فخری زاده را بی پاسخ گذارند

دکتر روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیور تر از آن هستند که اقدام جنایتکارانه ترور شهید فخری زاده را بی پاسخ گذارند اقتصادی - سیاسی - اجتماعی

دکتر روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیور تر از آن هستند که اقدام جنایتکارانه ترور شهید فخری زاده را بی پاسخ گذارند

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور با تسلیت شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده، تاکید کرد: همه اتاق های فکر و دشمنان ایران به خوبی بدانند، ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیور تر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی پاسخ گذارند و مسئولین مربوطه به موقع پاسخ مناسب این جنایت را خواهند داد.

رئیس جمهور با تسلیت شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده، تاکید کرد: همه اتاق های فکر و دشمنان ایران به خوبی بدانند، ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیور تر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی پاسخ گذارند و مسئولین مربوطه به موقع پاسخ مناسب این جنایت را خواهند داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد:  مردم کشور عزیزمان و همچنین مردم جهان روز گذشته در جریان یک اقدام تروریستی از سوی ایران ستیزان علیه یک پژوهشگر و یک دانشمند ایرانی بودند که اتفاقا در ماه های اخیر وقت خود را عمدتا صرف مبارزه با کرونا و پژوهش ها و ساخت کیت ها در این زمینه اختصاص داده بود و در واقع برای خودکفایی کشور در دارو و تجهیزات پزشکی در بخش پژوهشی وزارت دفاع که ایشان مسئول آن بود کار زیادی را انجام داد و توانست بخشی از نیازهای مردم را در زمینه مقابله با کرونا در اختیار ما قرار دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:  این ترور وحشیانه نشان می دهد دشمنان ما در هفته های پر اضطرابی هستند، هفته هایی که احساس می کنند دوران فشار آنها کم می شود و شرایط جهانی تغییر می کند.

 دکتر روحانی ادامه داد: برای آنها مهم است که از این چند هفته حداکثر استفاده را ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی در منطقه بوجود آورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که این روزها در مناطق اشغالی بوجود آورده بودند، به مشکلات و مسائل دیگر معطوف شود.

 رئیس جمهور تاکید کرد: همه اتاق های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیور تر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع مناسب پاسخ این جنایت را خواهند داد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ملت ایران هوشمند تر و حکیم تر از آن هستند که در دام  توطئه صهیونیست ها بیافتند، اظهار داشت:  آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند، بدانند که ما دست آنها را از پیش خوانده ایم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خود دست پیدا کنند .

رئیس جمهور تاکید کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم آنهایی که ضد ایران هستند بدانند مسیر توسعه و تحقیقات کشور با سرعت ادامه خواهد داشت و با از دست رفتن عزیزمان فخری زاده، ، فخری زاده های فراوان کمر همت را خواهند بست و در این صحنه، وجود او را که امروز در جمع ما نیست، جبران خواهند کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله باکرونا با قدردانی از مردم فهیم ایران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک هفته اخیر تأکید کرد: ناچار به افزایش محدودیت ها بودیم  اما باید در نظر داشته باشیم که ایجاد محدودیت راهکار اصلی نیست، بلکه یک علامت و هشدار بزرگ است و باید اقدامات بیشتری انجام پذیرد تا به اهداف خود برسیم.

دکتر روحانی با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها از اوایل آبان در چندین شهرستان و همچنین اعمال محدودیت‌های شدیدتر از ابتدای آذرماه در 150 شهر کشور، افزود: پس از اعمال این محدودیت‌ها علامت‌های مثبتی مشاهده کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان هفته جاری این تحولات ادامه یابد.

رئیس جمهور افزود: با همکاری مردم کاری می‌کنیم تا شهرهای قرمز به نارنجی و زرد برگردند تا روند کنترل بیماری و همچنین فعالیت‌های اقتصادی مردم ادامه یابد.

دکتر روحانی تغییر رفتار اجتماعی مردم را راه‌حل اصلی برای مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: هیچ راه دومی نداریم و مردم باید سبک زندگی خود را تغییر دهند، فاصله اجتماعی را مراعات کنند در تجمعات شرکت نکنند و ترددها به حداقل ضرورت برسد تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

رئیس جمهور ارایه آموزش‌های لازم به مردم در روند مقابله با بیماری کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید آموزش‌ها به صورت دقیق و ملموس برای مردم توضیح داده شود تا علایم این بیماری را دریابند و اصل را بر این بگذارند که یک سرما خوردگی هم ممکن است، بیماری کرونا باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه متخصصان تأکید دارند فضای بسته یکی از عوامل مهم شیوع بیماری است، ادامه داد: یک فرد مبتلا حتی بدون علائم با حضور در یک فضای بسته در زمانی طولانی و نبود تهویه مناسب و فاصله های غیراستاندارد با سخن گفتن می‌تواند برای دیگران مشکل‌آفرینی کند، بنابراین تصمیم گرفته شد در شهرهای با شرایط قرمز اجتماعات و جلسات بالای 15 نفر ممنوع شود و حتی جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز در 2 سالن جداگانه برگزار می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارایه تسهیلات به کادر درمان، آمادگی کامل کادر درمانی کشور و همچنین تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: 148 هزار تخت بیمارستانی در کشور آماده شده است که چنین امری سابقه نداشته تا جایی که کل تخت‌های بیمارستانی در کشور 90 هزار بود که تنها 40 هزار از این تخت‌ها قابل استفاده بود.

دکتر روحانی همچنین به تلاش‌های این دولت برای بازسازی تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه الان به نقطه مطلوب رسیدیم و در دوره 9 ماهه کرونا حدود 2 هزار 187 تخت آی‌سی‌یو در کشور اضافه شده است.

رئیس جمهور درخصوص شیوه کار برای مقابله بهتر با بیماری کرونا، اظهار داشت: مردم باید در نظر داشته باشند که در صورت پایان این محدودیت‌ها هم زندگی به حالت عادی نخواهد بود و ممکن است تا ماه‌های اولیه سال آینده و رسیدن واکسن و درمان  قطعی، تا شرایط مطمئن فاصله داشته باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به افزایش تست های کرونا از 20 هزار در ماه های گذشته تا 120 هزار تست در ماه‌های آتی، انجام تست‌ها و آزمایش‌ها و همچنین غربالگری را قدم مهمی برای مبارزه با بیماری کرونا دانست و افزود: ردیابی مبتلایان و تماس‌گیرندگان از طریق سامانه‌ انجام می‌شود و امروز می توانیم با کارت شناسایی و این سامانه ها افراد مثبت را در عرض چند ثانیه شناسایی کنیم، البته خود مردم هم باید برای سلامت خانواده و اقوام پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت مراقبت از مرزها برای جلوگیری از افراد مبتلا به داخل کشور، تصریح کرد:  مرزهای کشور باید کاملاً کنترل شوند و از ورود افراد مطمئن شویم تا مشکلی نداشته باشند و در صورت ضرورت برای مدتی قرنطینه شوند.

دکتر روحانی همچنین به تلاش‌های وزارت بهداشت برای ساخت واکسن کرونا در داخل و خرید واکسن خارجی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی موظف شده است براساس درخواست وزارت بهداشت پول تأمین واکسن در داخل و خرید از خارج کشور را فراهم کند تا در زمان مناسب به واکسن مورد تأیید و دُز مورد نیاز برسیم.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفین کرونایی تأکید کرد و گفت: باید این برخورد قاطع تا پایان بیماری ادامه یابد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای افراد فاقد کارت و شناسه ملی مصوبه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

دکتر روحانی از نیروی انتظامی، بسیج، ضابطین و اتحادیه‌ها درخواست کرد تا با جدیت بیشتر برخورد با متخلفین را ادامه دهند.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر از طریق ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض و همچنین کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر برای تأمین اقلام بهداشتی ادامه می‌یابد.

متن سخنان رئیس جمهور منتشر می‌شود...

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری