آخرین مطالب

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت: انتظار ما این بود که طرح کاهش تعهدات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی در مراحل تصویب با دولت هماهنگ می‌شد

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت: انتظار ما این بود که طرح کاهش تعهدات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی در مراحل تصویب با دولت هماهنگ می‌شد سیاسی - اجتماعی

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت: انتظار ما این بود که طرح کاهش تعهدات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی در مراحل تصویب با دولت هماهنگ می‌شد

  بزرگنمایی:
دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عده ای ۸ سال بر سرِ کار بودند و به هیچ وجه نتوانستند مشکلات راجع به هسته‌ای را حل کنند بلکه در شورای امنیت و شورای حکام علیه کشور قطعنامه گرفتند، تاکید کرد: همین تفکری که الان بر مجلس اکثریت دارند، می‌خواهند این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد و دائم به این دولت حمله می‌کنند تا در ۱۴۰۰ پیروز شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تصویب کلیات طرح کاهش تعهدات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اکثر اعضای دولت نسبت به اینکه مشورت های لازم با وزارتخانه‌ها و بخش‌های ذیربط نشده، نگرانی‌هایی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عده ای 8 سال بر سرِ کار بودند و به هیچ وجه نتوانستند مشکلات راجع به هسته‌ای را حل کنند بلکه در شورای امنیت و شورای حکام علیه کشور قطعنامه گرفتند، تاکید کرد: همین تفکری که الان بر مجلس اکثریت دارند، می‌خواهند این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد و دائم به این دولت حمله می‌کنند تا در 1400 پیروز شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید براینکه این یک جفا به حق مردم است و سنگ اندازی می‌کنند و قوانینی تصویب می‌کنند که دولت نتواند این تحریم‌ها را بردارد، گفت: بندهایی گذاشتند و معلوم است این مانع تحریم می‌شود اما نام آن را رفع تحریم گذاشتند که البته مشکلات زیادی در مسائل سیاست خارجی و سازمان انرژی هسته‌ای به وجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این بود که این طرح در مراحل تصویب با دولت هماهنگ و نظرات دولت لحاظ می‌شد، همانند طرح‌هایی که در طول این 40 سال گذشته انجام می شد که حتی جلسات بدون حضور نماینده وزارت خارجه بوده و این اشکالاتی است که به طرح وارد است و ما این اشکالات را خدمت شورای نگهبان منعکس کردیم.

دکتر واعظی ادامه داد: اجرای این طرح بار مالی سنگینی دارد، از نظر فنی به این گونه اجراشدنی نیست و برخی مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که یک بار تصویب شده است که باید به تایید شورای نگهبان برسد ولی به هر حال از دیروز بررسی کردیم و مشکلات آن بسیار زیاد است و می‌تواند گرفتاری‌هایی به وجود بیاورد که نتیجه این گرفتاری‌ها ممکن است یک فشاری بر خودِ مردم باشد.

وی همچنین به کاهش ورودی ها به بیمارستان ها، آمار فوتی ها و تعداد شهرهای قرمز و همچنین افزایش بیماریابی ها پس از اجرای طرح افزایش محدودیت ها اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و اعضای دولت قدردان همکاری مردم و اصناف و به ویژه صدا و سیما در امر اطلاع رسانی هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره قیمت‌گذاری و نظارت در زمینه کالاهای اساسی، بر ضرورت توزیع درست کالاها در کشور تاکید کرد و افزود: در ارتباط با مرغ مشکل کمبود نداشتیم ولی مساله توزیع به گونه‌ای انجام شد که در یک مقطعی افزایش قیمت پیدا کرد و در جلسه ستاد اقتصادی و هیات دولت تذکرات لازم داده شد.

وی در ادامه درخصوص متولی اصلی نهاده‌های دامی در کشور، خاطرنشان کرد: وزارت صمت خرید مرغ و تخم مرغ را با دستور و نظر جهاد کشاورزی انجام دهد ولی به محض اینکه این کالای مورد نیاز دام و طیور به بندر می‌رسد، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع قرار می‌ گیرد و لذا وزارت صمت مشکلی ندارد و این هم حرف درستی نیست و وظیفه هر کسی مشخص شده و نباید درصورت ایجاد یک مشکلی مشکل بدنبال مقصر بگردند لذا یک مقطعی مشکلی پیش آمد و طبق دستور رئیس جمهور یک کمیته خاص تشکیل و رسیدگی شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ورود 2500 کامیون به کشور با وجود ممنوعیت ورود خودرو تاکید کرد: با توجه به اینکه عمر کامیون‌ها در کشور 45 تا 55 سال هست بنابراین سیاست دولت از سال 95 این بود که با اختصاص اعتباری در داخل کشور خط تولید‌های مختلفی راه‌اندازی کنیم و مقدمات کار انجام شد که البته در سال 97 با تحریم و فشاری آمریکا مواجه شدیم و کشورهای طرف مذاکره در این زمینه همکاری نکردند در نتیجه کامیون‌داران قدیمی طلبکار بودند و وزارت صمت با ارایه ابتکاری کامیون‌هایی با دو سال کار که مناسب تشخیص داده شوند را وارد کشور کرد که با هماهنگی وزارت صمت و راه و شهرسازی و بانک مرکزی استفاده شود.

وی ادامه داد: دکتر روحانی تاکید کردند به شرطی موافقت می‌شود که مطمئن باشند قطعات یدکی آن وجود دارد و خدمات پس از فروش آن در کشور مشکل پیدا نمی‌کند که اخیرا وزارت راه گزارشی دادند که خدمات پس از فروش این کامیون ها در کشور وجود دارد.

دکتر واعظی درباره برنامه ها و اقدامات دولت در سال جهش تولید، با تاکید براینکه دولت و کلیه تولیدکنندگان تصمیم گرفتند با یک برنامه ریزی ویژه‌ بر تحریم آمریکا و جنگ اقتصادی و همچنین ویروس منحوس کرونا غلبه کنند، گفت: در ابتدای سال رئیس جمهور از دستگاههای تولیدی کشور درخواست کرد که یک برنامه جهش تولید داشته باشند و ما هم در ریاست جمهوری ستاد جهش تولید تشکیل دادیم که این ستاد این برنامه‌ها را مرتب پیگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه آمار جهش اقتصادی و شاخص های صنعتی علیرغم فشارها و جنگ اقتصادی و مشکلات ناشی از کرونا خوب است، گفت: البته به این معنا نیست که راضی هستیم اما بخشهای تولیدی در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار خوبی دارند.

دکتر واعظی به دستوررئیس جمهور به وزرا و دستگاههای ذیربط برای اتمام کلیه پروژه‌های زیرساختی و اساسی کشور اشاره و تاکید کرد: در این راستا در روزهای پنجشنبه پروژه‌های مختلف افتتاح شد تا مردم ببیند در کشوری با این همه فشار و جنگ اقتصادی پروژه‌های عظیم افتتاح می‌شود که نام برنامه تدبیر و امید برای جهش تولید است یعنی اولویت اول دولت تدبیر و امید در این سال جهش تولید است.

وی افزود: این برنامه را تا آخر سال ادامه می‌دهیم و سعی ما بر این است که با توجه به سال پایانی دولت بودجه ویژه‌ای برای همه پروژه‌های بالای 80 اختصاص بدهیم.

خبرنگار پرسید: در مورد ترور شهید فخری‌زاده به تخریب دولت و مقصر جلوه‌ دادن دولت روی آوردند و این موضوع را به برجام نسبت دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهور پاسخ داد: در 7 سال گذشته گروه‌هایی داشتیم که در هر موضوع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دولت حمله می‌کنند اما شهید فخری‌زاده عضو دولت، معاون وزارت دفاع و همکار دولت بود و دولت هم همیشه از همه زیرمجموعه های خود حمایت می‌کند و یک رابطه نزدیک دارد که البته شهید فخری‌زاده با دیگران فرق می‌کرد و از آقای رئیس جمهور نشان خدمت دریافت کردند که البته در آن زمان به دلیل مسائل امنیتی اسم و عکس ایشان را اعلام نکردیم.

وی تاکید کرد: ایشان همواره مورد توجه دولت و شخص رئیس جمهور بود و عده‌ای که اصلا شهید فخری‌زاده را در عمر خود ندیده اند و اصلا نمی‌دانند چه کاری انجام داده است، شروع به توئیت زدن و حمله کردن به دولت و برجام کرده اند که این اقدامات به دودستگی و قطب بندی در کشور منجر می‌شود که الان به مصلحت نیست و هم خون این شهید که باید عامل انسجام و وحدت شود اما یک عده‌ای با این نوع حرف زدن‌ها موضوع این شهید را جناحی و سیاسی می‌کنند که این هم به ضرر کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در حقیقت کسانی که مرتب تحت هر فرصتی به طبل اختلاف می‌دمند و سعی می‌کنند که دائم در کشور شکاف به وجود بیاورند، خواست آمریکا و دشمنان را اجرا می‌کنند.

خبرنگار پرسید: سخنگوی هیات رئیسه مجلس در رابطه با طرح مجلس اظهارنظری داشته مبنی بر اینکه ما هماهنگی‌های خود را با شورای امنیت ملی انجام می‌ دهیم و کاری به دولت نداریم و با توجه به اینکه اجرای این طرح به دست دولت است، در این رابطه توضیحاتی می‌فرمایید؟

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور است و از طرف دیگر هم هیچ هماهنگی‌ با شورای عالی امنیت ملی نکردند که البته اعلام کردند با دبیرخانه هماهنگی داشتند که البته دبیرخانه به تنهایی جایگاهی ندارند و باید مقدمات کار را آماده کند برای اینکه در جلسه شورای عالی مطرح شود و اعتبار دبیرخانه به این است که مطالب آن در شورای عالی مطرح شود وگرنه دبیرخانه چند کارمند هستند و هیچ شأنی برای دبیرخانه نیست.

وی ادامه داد: ضمن اینکه دبیرخانه هم ممکن است در خفا هماهنگی کرده باشد ولی اجازه از آقای رئیس جمهور و شورا نگرفتند و درصورت دریافت اجازه باید اعلام کنند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان مجلس، دولتمردان را تهدید کردند که سال 1400 به زندان انداخته و محاکمه می‌شوند، با ابراز تاسف از اینکه بی اخلاقی به برخی از نمایندگان مجلس هم سرایت کرده است، تاکید کرد: اثرات آن می‌تواند اثرات اجتماعی منفی و امنیتی باشد و انقلاب ما برای حاکم کردن اخلاق بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: البته هیچ‌وقت نظرم نسبت به کلیت مجلس نیست بلکه به همان تعداد یا چند نفری که توئیت می‌کنند و یا حرفهای غیراخلاقی می زنند که شأن آنها نیست و باید کار خود را انجام دهند چراکه کار مجلس قانونگذاری است و قانونگذار باید با دستگاه مجری هماهنگی داشته باشند و امیدوارم مجلس به ویژ تعداد افرادی که این رویه ناپسند را انتخاب کردند، به تذکرات مقام معظم رهبری توجه بیشتری کنند.

دکتر واعظی درپاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی تعبیر ذوق‌زدگی می‌کنند که دولتی‌‌ها پالس غلط به طرف مذاکرات و غربی می‌دهد، تاکید کرد: از ابتدا اعلام کردیم که موضع ما نسبت به آمریکا و کشورهای دیگر روشن است وهیچ تغییری نمی‌کند و همواره گفتیم که آنها باید موضع خود را نسبت به ما تطبیق بدهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه آنهایی که حرف از ذوق‌زدگی می زنند حتما در ذهن خودشان برنامه هایی دارند تا آن چیزی که در ذهن‌شان هست را بتوانند اجرا کنند تا این سخنان یک بهانه و پوشش باشد و گرنه مواضع و تاکید وزیر خارجه و رئیس جمهور روی اصولی است که همواره در سیاست خارجی داشتیم و تاکیداتی که مقام معظم رهبری نسبت به اصول سیاست خارجی داشتند و ما همه اتکای ما به این است که این مردم که در سه سال گذشته در این جنگ اقتصادی مردانه ایستادند، همه فشارها را تحمل کردند و باید ثمره آن را ببینند.

وی افزود: آمریکایی ها در صورت ماندن یا رفتن ترامپ از اینکه با این روش بتوانند بر ملت ایران تاثیر بگذارند، ناامید بودند و برنامه‌ آنها برای سه ماه بود اما سه سال شد و وقتی یک ملت سه سال می‌ایستد، به معنای این است که این ملت تصمیم خود را گرفته و آنها باید سیاست خود را عوض کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری